Är det Saab 9000 du har? Hade också mycke störningar med den iaf. Bytte spelare så minska de lite sen testa lite olika jord å gaina ner de så löste de sig hyfsat till slut! Kunde dock höras lite vid hög volym.
Har för övrigt inget tips att tillägga ville bara konstatera! (Om de nu var Saab du hade) :P
Kass att sitta 4 st och föra en vettig konversation i 130DB+ samtidigt som ett evigt vinande i 100db tär kraftigt på en psykiskt. Hade samma fenomen i en gammal Primera för länge sen, allt jordat i bältesskruvarna, flyttade jordpunkt i den och generatorvinandet som följde varvtal försvann. Lycka till med ditt felsökande.
Hört massa olika om det där med jordpunkt, utan att bli klok på rätt&fel. Kör själva merca med batteriet bak och jag jordar ändå inte direkt på batteri utan orginal jordpunkt.
Men helt klart hade jag testat annan jordning.
EDIT* I ditt fall hade jag helt klart testat annan jordpunkt än direkt på batteri.
Varit tyst i den här tråden ett par dagar, har du lyckas löst problemen?
Ja, jag bytte bort steget så nu är inte mina 4 st 6,5" inkopplade, bara mina 4" i brädan
Ska köpa ett 4-kanals när jag får råd och då ska samtliga kablar bytas ut och dras som dom ska vara dragna.
Comment