Announcement

Collapse
No announcement yet.

MDS/HiFi-butiken vs Audioque

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MDS/HiFi-butiken vs Audioque

hej jag har hört här och på hifibutiken och jag vill veta om vilken bas som är bäst.
    hifi butiken säjer att det är omöjligt att hitta en bättre bas än http://www.mds.se/sv/product/42/MDS-Fanatic-FR12W
    men vissa här säjer att det bäste valet är http://www.soundpressure.com/shop/pr...etails.php?p=2
    vad bör jag välja?

Re: mds/hifi butiken VS audioque/ni

Jag hade tagit AQ, jag ska inte säga att MDS basen är skit då jag inte testat den men bara jag läser annonsen så tappar jag intresset för att köpa från dem..

Comment

Mds basen spelar fruktansvärt högt, kanske inte så snyggt, men högt, har inte hört AQ basen.

Comment

Här passar Administrator på att i förebyggande syfte nämna att det på detta forum inte är tillåtet att "prata i nedsättande ton" om varken produkter eller företag.

Ni som inte lyssnat på någon av basarna behöver inte diskutera i denna tråd.

Comment

Re: MDS/HiFi-butiken vs Audioque

Originally posted by haapppoooo View Post
          hifi butiken säjer att det är omöjligt att hitta en bättre bas
          Det kan nog stämma i just den prisklassen men frågan är vad du vill ha, spela högt eller spela fint? Är det både och så skulle jag satsa på EN dyrare bas än två billiga.
          Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

en polare kör på två MDS-basar av den modellen med ett Zachry R1500D i en 945a å det spelar på bra!
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

Vad ska du driva med för steg?
              till Största delen beror på vilken låda du bygger hur stabil men det är många parametrar som spelar in.
              Du kan köpa en bas för 20 papp och har du dålig monterat så låter det skit än om du har en bas för 1500 kr som är ordentligt monterat
              Kanske dålig liknelse att jämnföra en bas för 20K och en för 1500

svarar inte på vilken bas du ska välja men ändå

Comment

Originally posted by haapppoooo View Post
                hifi butiken säjer att det är omöjligt att hitta en bättre bas än MDS-Fanatic-FR12W
                Jaså det säger dom... Kan bara säga att min erfarenhet av just HiFi-butiken Östersund är att deras säljare har både bra samt mindre bra koll. Så ta inte alltid deras ord som sanningen, mycket ur deras munnar har varit rent nonsens.

Men prata med rätt person och var insatt, då kommer det nog lösa sig för dig

Lycka till med ditt bas-köp!

Comment

Enligt min åsikt så är ingen av dom dåliga men då jag har testat båda i en kompis bil och då spela AQ basen både högre spl och bättre musik en mds basen matade då med ca 1000 watt .. så skulle jag välja mellan dom så skulle jag ta AQ basen

En som har den obotliga skadan BASSKADAN

Comment

Working...
                  X