Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cteck laddare?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Cteck laddare?

Att vardera batteri blir separat laddat på något sätt är förstås bäst, då tas det ju hänsyn till ifall något av batterierna är sämre än det andra. I seriekoppling blir det vad jag vet nästan alltid en viss skillnad mellan batterierna efter en tids användande och då är det svårt att få samtliga batterier i likadant skick när laddaren laddar hela seriekopplingen.

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
      Är det inte väldigt enkelt (och säkert billigare på sikt) att helt sonika byta ut laddaren mot en 24V modell, jag vet iaf hur jag hade gjort.
      jo fast nu var det ett akutfall - men det löste sig...
      visade sig att det var nåt tjall med ett relä till en styrbox till generatorn. Så nu kanske batterierna klarar sig i vinter ändå

///Danne
      fd BMW-Danne

Comment

Originally posted by Nonne View Post
        Nu halkade ensamma räven in på det jag vara ute efter, att gå in och ta ut 12 volt i en krets som är 24 volt!
        Detta rekomenderas INTE!!!

För något år sedan ringde en gammal räv "inte Lonefox" till mig och ventilerade ideér om ett lastbilsbygge som han skulle vara delaktig i!
        Jag avrådde att "sno" 12 volt i 24 volts kretsen, detta råd följdes inte och faktum är att det kostade mer än det smakade!
        Brända slutsteg, störningar, har för mig att något annat allvarligt hände också i lastbilen!
        Kunden ville lämna tillbaks grejorna för det var SKITPRODUKTER

Jag misstänker att om ETT batteri har full laddning och ett annat inte har det så kommer problemen som ett brev på posten, batteribanken kommer att förkorta sin livslängd avsevärt!
        Kul att vi var överens ännu en gång
        Händer ju SÅ ofta
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
        X