Announcement

Collapse
No announcement yet.

intelligent laddrelä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• intelligent laddrelä

hejssan!

sitter nu och funderar över laddningen i kommande bygge.
    orginal alterantor är väl på 70A och jag tänkte använda en 90A för att försöka säkerställa strömtillförseln och en "intelligent" laddningsregulator vore intressant, men fast jag har letat som en galning hittar jag bara mr.charge 3vägs...
    förr fanns det ju en svensk regulator som hette power reg, finns den att få tag på mera? eller finns det några andra alternativ? och vad ligger ett smart laddrelä i för prisklass? hittade inget pris på mr.charge iaf
    så någon som har kunskap om mera avancerad laddning kan ju ösa på med info

kan ju även tillägga att jag planerar att använda 2 batterier med skiljediod, ett 75ah bluetop till stereon och ett 44ah redtop till bilen

mvh
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Re: intelligent laddrelä

Hej!

Har dålig koll på laddregulatorer men du lär behöva en då diodbryggan stjäl ungefär 0,6-0,7 Volt i spänning.

Här hittade jag en sida som verkar kunna en del, bl.a. hittade jag många regulatorer och flera som hade justerbar spänning.
    http://www.startmotor.se/Welcome
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Originally posted by joj View Post
      Hej!

Har dålig koll på laddregulatorer men du lär behöva en då diodbryggan stjäl ungefär 0,6-0,7 Volt i spänning.

Här hittade jag en sida som verkar kunna en del, bl.a. hittade jag många regulatorer och flera som hade justerbar spänning.
      http://www.startmotor.se/Welcome
      Jag köpte mitt relä där ifrån. Ligger på 14.6V, men den laddar inte mer än max 14.0V iaf.... Samma som mitt gamla 13.8V relä gjorde
      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Mr.Charge finns ju. Kolla med bilstereoshopen

Comment

Working...
        X