Re: re mt bas/lådförslag
160 liter minus portar och basar
men då vart jag rekomenderad 22-240 liter..och de funkade inte alls de
Announcement
Collapse
No announcement yet.
re mt bas/lådförslag
Collapse
X
-
hur högt lirar det med portrarna på utsidan som BrlGolfen hade?
småjusteringar, plasta insidan av lådan ,flytta lådan bakåt cm för cm
Bogges Bil spelade lägre då vi flyttade lådan bakåt 1 cm då vi flyttade om hans vinkeljärn
Vilken volym hade du till Impactbasarna?
Leave a comment:
-
Originally posted by Svenn3SaataN View PostÄndra avstämning, ändra volym. Gaina, testa olika volymer på stereon. Full volym behöver inte betyda att det spelar högst. Staga, ja. Bara hitta på en massa, finns hur mycket som hellst som kan göra att du antingen sänker eller höjjer.
Ändrar du längden på portarna om du har rören i lådan innebär det att du ändra "volymen" på lådan.
jag har testat lite olika nu.. lådan är stagad med stag på varje sida.
de enda som händer är att hz som lådan spelar högst på ändrar sig om jag antingen kortar rören lr förlänger
testat med 1 port oxå och spelar högst då på 10 cm rör +trattar
Leave a comment:
-
Ändra avstämning, ändra volym. Gaina, testa olika volymer på stereon. Full volym behöver inte betyda att det spelar högst. Staga, ja. Bara hitta på en massa, finns hur mycket som hellst som kan göra att du antingen sänker eller höjjer.
Ändrar du längden på portarna om du har rören i lådan innebär det att du ändra "volymen" på lådan.Last edited by Svenn3SaataN; July 12, 2009, 20:16.
Leave a comment:
-
lustigt nog så spelar de exakt lika "lite" med slot portsom aero port. högst spelar de med en 6" på ca 10 cm rör då ger den otroliga 144.9
och 144.8 med 2 6" nästan oavsett längd. bara vilka hz som är högst som skiljer när jag kortar lr förlänger rörena
Leave a comment:
-
Vet ett bättre ställe om priset e rätt dvsOriginally posted by snigel View Postja du just nu vet jag mest inget alls.. jag skulle köpt en DD bas istället.. hade ju allt vart löst nu och man hade fått vara nöjd direkt
men men bara testa lite mer. annars åker impactbasarna in i gen och re basen ut på soptippen
Leave a comment:
-
kör på aeroportarna och labba med olika längder istället
Leave a comment:
-
ja du just nu vet jag mest inget alls.. jag skulle köpt en DD bas istället.. hade ju allt vart löst nu och man hade fått vara nöjd direkt
men men bara testa lite mer. annars åker impactbasarna in i gen och re basen ut på soptippen
Leave a comment:
-
15"(1515-9915) : 100 liter totalvolym. 200cm2 port 33cm lång. Fb 41hz / F-3 36hz
Är Heddes Tips för DDbasar men bör ju funka för Re basar oxå
Leave a comment:
-
Länken funkar för mig
saxar från ett annat forum
Tack Hedde
Det finns ju två sätt att ändra lådans peak på.
1. Minska portarean = Lägre avstämning, lägre peak.
2. Minska lådvolymen = Avstämningen och peaken ökar med fast area och minskad lådvolym.
Så... Det är bara att testa.
Mvh Mattias Hedin
Leave a comment:
-
kan inte öppna länken?Originally posted by The one n only View Postenligt http://audioforum.termpro.com/cgi-bi...c;f=8;t=025168
så en låda på ca 280 liter för 2 st Mt15
eller för 1 bas ca 120 liter med en port med storleken 130^2 of port area tuned to 35hz. Så 127 liter verkar ju vara kanska rimlig volym
Leave a comment:
-
jahapp tack för den då
bara labba lite mer då.. ska ta kasta den där slotporten långt åt h###ete och sätta i 6" aero
Leave a comment:

Leave a comment: