Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

    Tänkt att uppgradera framsystemet i min V70 -97 (gamla modellen)

    Vad sägs om grejorna i rubriken? Monteringsdjupet på R6orna, klarar dem sig någorlunda med högtalaradaptrar? Eller får man kapa mycket plåt? Är 76mm djupa.

    Basen är tänkt i en sluten låda runt 30L.


    Något förslag på ett 4kanals som kan driva dessa grejor utan allt för mycket trubbel? Dessutom helst inte dyrare än 2.000kr

  • #2
    Re: Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

    Man tycker att någon av er 55st borde ha koll? Eller sitter ingen vid datorn den här årstiden? ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

      Det är flera som åker mer än dina 4 mil från Enköping till min shop, dom flesta hittar ngt som passar.

      Reklam eller tips, det får du avgöra själv.

      Nu ere bara 54 kvar.

      Pierre
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • #4
        Re: Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

        Har ingen aning om hur mycket utrymme som finns bakom högtalarna i en V70og, men vill du köpa ett så pass billigt steg - varför inte köra på DLS CA31 eller CA41? Bra prisklass, bra steg och samma märke. Annars är ju begagnat aldrig fel om du inte har något emot det.

        Jag tycker det lite för lite effekt till basen med ovannämnda exempel, men de ligger i rätt prisklass och det kommer garanterat varken låta lite eller dåligt. Men hellre ett 2kanaligt DLS CA23 (eller CA22, men bara 100kr skillnad senast jag kollade) och ett begagnat monoblock till basen.

        Comment


        • #5
          Re: Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

          Horsy: Visste faktiskt inte att det var så nära ändå måste jag erkänna, dock bor jag två mil norr om så jag har 6 mil ; ) Men ja, jag tror nog amega kan vara bra. Dock så är det q-cox 600 som gäller eftersom annars spräcker jag budgeten!

          Men nån kanske har något att säga om dem olika lite "billigare" dls kiten? från 1200-1800kr.

          Bl.a Dls R6a


          espii: Bara för att jag redan köpt stereogrejor till min andra bil för typ 15.000kr! haha.

          Därför jag är lite snål, vet att det finns budgetgrejor som lirar helt ok där ute! Spännande om någon hade tips på just något sådant.

          Har spanat lite på ett Hertz HE4 som ligger på 1790kr på netonnet. Lämnar tydligen 200w rms på basen om man bryggar det så det blir 3 kanals.

          Men som sagt, billig hyfsad bas som duger att fylla ut ljudet lite då? Som är lite mellan Sq och spl? Som är lättdriven o klarar lite effekt?

          Annars går det väl bra o köpa ett 2kanals steg och senare köpa ett billigare monoblock bara för att driva basen, om det blir enklare o spara pengar på detta vis?


          Detta är verkligen budgetbygge på hög nivå! För detta är bara en bruksbil som jag använder till jobbet o så.

          Comment


          • #6
            Re: Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

            Finns ett µ-Dimension prox 500.24 här i säljes för 1500kr. riktigt bra sq steg för dem pengarna!

            Comment


            • #7
              Re: Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

              Originally posted by Oscarr View Post
              Finns ett µ-Dimension prox 500.24 här i säljes för 1500kr. riktigt bra sq steg för dem pengarna!

              Okej, jo tror jag såg det nu. Men dock inget pris!

              Inte så förtjust i att få saker skickade 50mil bortifrån när man inte ens vet om grejorna funkar när dem kommer fram.. Man verkar ju inte kunna lita på någon direkt nuförtiden

              Om någon har något vettigt i närheten kan man ju hojta

              Comment


              • #8
                Re: Dls R6A och dls rw12 i V70 -97?

                Dls känns ju som ett säkert kort..

                Zachry R490, är det någon som testat detta? Finns att få tag i på internet för 1296kr inklusive frakt.
                Det här märket är ju dock budget i min värld så det kanske bara är ren sk*t?!?

                http://www.blekingebilradio.se/produ...ategory_id=184

                Comment

                Working...
                X