Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klämma kabelskor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klämma kabelskor

Tjenare!

Ska snart börja dra nya strömkablar i bilen och det lär bli några kabelskor som man ska pressa, ~30st. Sen blir det ju några skor pressade under åren. Frågan är helt enkelt vad för press tycker ni jag ska satsa på?

Tänkte om biltemas billigaste variant skulle fungera? Någon som har testat den?

Eller om jag ska satsa på deras lite dyrare presstång?

Har ni några andra förslag och vad kör ni med själva?
    Tacksam för svar!

Re: Klämma kabelskor

har biltemas billiga.. funkar kanon. visseligen har jag den i en press sen men är ingen risk man sliter ut kablarna:P

Comment

Har oxå biltemas billiga funkar helt oki med tanke på priset
      enda att tänka på är att ha fast underlag innan man klipper till

Comment

använder billiga ja me, funkar perfekt!
        har den ståendes på ett smidesstäd så det svarar bra, men har man tänkt klämma kablarna inne i en lägenhet är nog tången att rekommendera
        Last edited by sjobas; September 25, 2010, 12:19.

Comment

Originally posted by sjobas View Post
          använder billiga ja me, funkar perfekt!
          har den ståendes på ett smidesstäd så det svarar bra, men har man tänkt klämma kablarna inne i en lägenhet är nog tången att rekommendera
          Tackar för svaren!

Jag bor på en "gård" så jag behöver inte stå inne i huset eller i en lägenhet när jag "klämmer"

Comment

Har båda, visst tången är bättre men städet funkar fint.

Comment

Originally posted by jimmy s View Post
              Har båda, visst tången är bättre men städet funkar fint.
              Låter ju lovande! Så slipper man lägga ut 500kr för en tång, men visst den är säkert behändig att använda! Får se vilken man bestämmer sig för i slutändan. Känns som om tången är ett säkrare kort?

Comment

Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                Låter ju lovande! Så slipper man lägga ut 500kr för en tång, men visst den är säkert behändig att använda! Får se vilken man bestämmer sig för i slutändan. Känns som om tången är ett säkrare kort?
                Lite behändigare med tång om du nån gång får för dig att klämma på kablar som redan sitter i bil också, tex om du fått för mkt kabel över nånstans :P

Comment

ja brukar löda alla mina kabeldojor, kanske lite jobbigt för dig me så många dock hehe

Comment

Tången alla dagar.... det jag provat så tycker jag det blir bättre "klämmning" på skona med den än med slagklämman...
                    BilstereoPiraten
                    CDT Fantast

Comment

Den billiga och ett skruvstäd kommer nog funka perfekt för dig. Och ett skruvstäd har du säkert om du bor på landet..
                      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Working...
                      X