Hej!
har installerat en Pioneer AVH-3200BT i mon volvo s-60 2001
Har dock problem med att söka in kanalerna på radion! främst p3!!
nånting är inte riktigt som det ska!
fungerade felfritt med orginalstereon! det som sker är att stereon inte hittar p3 på sin riktiga plats alltså 99,8-99,9(För gävle) utan man får söka manuellt fram till 95,5 där finner den p3 men till väldigt svajjigt/brusigt ljud när man kör!
andra kanaler söker den in men är inte riktigt tillfredställande ljud där heller!
söker jag manuellt till dess riktiga plats så hörs p3 mycket svagt!
har köpt en antenn adapter som passar i volvos kontakt(det är ju dubbla antenner där orginal) en annan konstig sak är att även om jag drar ur adaptern ur bilens antenn kontakt så att de bara i princip är en kabel stump som antenn i stereon så kan jag fortfarande lyssna på alla kanaler till samma kvalitet som när den är ikopplad! alla UTOM P3 som då försvinner helt!!
vad kan detta bero på??
Jätte schysst om någon kunde ge mig ett tips!!
Stereon är köpt i usa
Mvh:Fredrik
har installerat en Pioneer AVH-3200BT i mon volvo s-60 2001
Har dock problem med att söka in kanalerna på radion! främst p3!!
nånting är inte riktigt som det ska!
fungerade felfritt med orginalstereon! det som sker är att stereon inte hittar p3 på sin riktiga plats alltså 99,8-99,9(För gävle) utan man får söka manuellt fram till 95,5 där finner den p3 men till väldigt svajjigt/brusigt ljud när man kör!
andra kanaler söker den in men är inte riktigt tillfredställande ljud där heller!
söker jag manuellt till dess riktiga plats så hörs p3 mycket svagt!
har köpt en antenn adapter som passar i volvos kontakt(det är ju dubbla antenner där orginal) en annan konstig sak är att även om jag drar ur adaptern ur bilens antenn kontakt så att de bara i princip är en kabel stump som antenn i stereon så kan jag fortfarande lyssna på alla kanaler till samma kvalitet som när den är ikopplad! alla UTOM P3 som då försvinner helt!!
vad kan detta bero på??
Jätte schysst om någon kunde ge mig ett tips!!
Stereon är köpt i usa
Mvh:Fredrik

Comment