Announcement

Collapse
No announcement yet.

RE vs RE?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RE vs RE?

Hola!

Jo jag har en fråga, självklart...

Har någorlunda bestämt mig då jag ska köpa nya basar, båda är RE men frågan är vilken serie.

Alternativen är SR och SE.

Har ju fått många rosor SR serien vad jag vet och då undrar jag om det är värt att skaffa sig SE när man ändå är i farten. Är den värd den extra slanten?

Kommer vara 2 st. Förmodligen 15" men 12" är ju inte otänkbart och kommer köra dem på ett m3.

Åsikter?!
    http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

Re: RE vs RE?

Borde finnas någon anledning till varför dom är dyrare. Ska du bara spela högt eller ganska högt och snyggt?
    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
      Borde finnas någon anledning till varför dom är dyrare. Ska du bara spela högt eller ganska högt och snyggt?
      Ganska högt och snyggt nej men grejjen är de att om SR ändå är så prisvärd är då SE ett "onödigt köp". Hänger du med? Får man lika mycket för pengarna på den serien liksom...

Förstår ju att den lär ju vara bättre på något vis
      http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

Comment

Svårt för mig att säga. Får hoppas att Frippe, Stefajn (eller va fan han heter) eller K1mm0 kommer in för dom vet jag har testat nästan alla RE basar.
        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
          Svårt för mig att säga. Får hoppas att Frippe, Stefajn (eller va fan han heter) eller K1mm0 kommer in för dom vet jag har testat nästan alla RE basar.
          Jag har inte testat SE eller nån annan än SR (Love it) men jag har hört dem, den sjukaste RE-basen jag vet är MT15 rapp, djup hård snabb och stryktålig ja you name it.

Dock har jag hört SE 12" och den spelar riktigt trevligt är mer tänkt som välljudande bas men den går o spela högt med oxå tål mer effekt än Sr och har mer Xmax o det mesta är bättre på den. bara jämför lite parametrar så ser du lite skillnader.
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Working...
          X