Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket utrymme behöver Celestrasteg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur mycket utrymme behöver Celestrasteg?

Har fått lite tid över så nu börjar det hända saker med bilen. Steg, batteri, baslåda och lite andra saker ska ner i baljan på min Saab 9-5 kombi. Tyvärr har jag märkt att djupet i baljan är begränsat. Det kommer att bli trångt i höjdled mellan golvet och stegen. Nästan så att golvet kommer att röra ovansidan av stegen. Fungerar det att montera stegen (Celestra FA 2150X och FA 475) i så litet utrymme? Vid sidan av stegen kommer det vara gott om plats (minst 10cm) men värmen stiger ju uppåt.

Re: Hur mycket utrymme behöver Celestrasteg?

Montera fläktar i golvet så luften cirkulerar så lär det inte vara något problem om du inte skall lasta dem i 1 Ohm.
    /tycker Erik.

Comment

Stegen kommer att lastas i 4 ohm. Ska driva framsystemet. Vill helst inte ha några fläktar då det dels saknas utrymme och dessutom inte blir snyggt. Vad tror du om att montera galler i golvet ovanför stegen och sen klä över det med tyg. Ungefär som du gjort med din bas i 406:an? Kan det tänkas fungera utan fläktar då?

Comment

Borde funka. I värsta fall så stänger stegen av sig på någon långresa när du lastat bagaget fullt. Men de tar ingen skada.
        /tycker Erik.

Comment

Har ett 475 i baljan med ett monoblock liggandes 3cm ovanför 475 steget.
          Finns inte mkt utrymme runtom heller eftsom att jag har ett par batterier där oxå.
          Kör 2 kanaler i 1ohm och dom andra 2 i 2 ohm och jag har då inga värmeproblem hittils
          Kan tillägga att monoblocket nästan snuddar golvet över baljan då oxå..
          Audi A4 B5 -98
          Pioneer P90 + DEQP90
          Sinfoni amplitude 50.4x
          Sinfoni shadow 100.2
          Sinfoni S165W x4
          Sinfoni S100M
          Sinfoni S25T

Vw up -12
          På gång..
          New car, hi end old school..

Comment

Working...