Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla basar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koppla basar?

hej hej det är så att jag sitter och funderar på att bygga lite i min calibra som står. och sitter nu med tre rockford t110d2r och har tänkt köpa in tre till och de ska drivas med ett rockford t20001 steg. och udrar då hur lågt jag vågar lasta steget.

alt.1

alt.2

Vilket ska jag köra på.. Steget är ju stabilt i 1Ohm enligt tillverkaren..

ska leverer en bra bit över 2000wrms i 1Ohm.

Re: Koppla basar?

Jag tycker du ska nöja dig med 3st eller så köper du en till och kör i 1ohm
    Finns ingen direkt anledning att ha fler då det ändå inte kommer spela högre. men ifall du bara är ute efter fränhets faktorn och inte vill ha ett till steg så koppla ner steget och ha sjukt bra med ström! steget lever så länge inte strömmen dippar.. De är vad jag lärt mig om rockford iaf.
    RE, DD, Pioneer

Comment

Får du in 6st basar i rätt lådvolym annars kör på 3 basar? eller det är väggbygge som du ska göra.
      Vet inte hur dem stegen gillar lägre impedans heller.

Jag hade 6st 10" D2 basar innan o körde ett U-dimension dB5000 i 0,67ohm, det funkade bra men hade nåt pajat gäller inga garantier då man gått under tillverkarens 1ohms gräns.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Är typ vägg som skall byggas.. Får jag tag i ett till steg så blir det två men till en börja blir det bara ett.. och det är mer mot utställnings bygge än fin ljud iallafall.

Men till nästa problem lr hur man nu ska säga. om jag köper ett till steg ska jag samman koppla de och köra alla basar på bägge bryggade ihop lr ska man köra tre på ett och tre på andra.

Då man kan lasta bägge sammankopplade ner till 2Ohm och det ger över 4000wrms?

har inte kopplat nå sånt förut har endast kört enkla kopplingar..

Comment

Vet inte om detta betyder att man kan lika dom "Master Sync and bdSync capability"

Annars kör du dom 3/steg kopplade till 3 ohm.
          Hopp, ska man göra nu då?

Comment

varför just i 3ohm och inte 1,34ohm då det ger med kräm.

Comment

Originally posted by Blaztha View Post
              varför just i 3ohm och inte 1,34ohm då det ger med kräm.
              Haha, glöm det jag skrev.... Kollade på specen innan jag skrev och ändå fick jag för mig att det inte var 1 ohm stabilt...
              Sorry, menade ju självklart 1.34 ohm
              Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Working...
              X