Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalar brum/brus felsökning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Högtalar brum/brus felsökning

Hejsan jag har fortfarande problem med mitt brum ljud i högtalarna. Jag har en billig stereo från teknikmagasinet 500kr. har ett gas alpha 4x100 slutsteg och 2 stycken 6x9or i hatthyllan. Jag har haft ett annat billigt steg förut men lämnade tillbaka det för att köpa ett annat och prova med lite bättre kvalitet men brummet är lika som med andra slutsteget. Om jag kopplar mobilen till slutsteget så brum/brusar det inget. Kan det bero på att jag har dragit en vanlig smal strömkabel till stereon som gör att det brusar, fanns ingen strömkabel innan vad jag såg. Det är en äldre (1303) folkvagn. Jag har även jättesuper smala högtalarkablar om man jämför med strömkabeln från batteriet till slutsteget. Kan bruset bero på smal strömkabel till stereon? För när jag kopplar in 6x9orna i stereo utan slutsteg så brusar det inget speciellt, knappt märkbart. Snälla tipsa mig om vad jag kan kolla och hur jag ska göra åt detta. Blir förbannad på det här och vill kunna lyssna på låg volym också utan att störa mig på bruset. Hoppas ni förstår all text.

Re: Högtalar brum/brus felsökning

Prova med en annan stereon, låna en av en kompis eller så.
    Vis vobiscum sit!

Comment

Re: Högtalar brum/brus felsökning

Får väl prova med det!

Comment

Working...
      X