Announcement

Collapse
No announcement yet.

viper tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • viper tips?

    finns de nå bra sidor för tips å ideer om hur man kan bygga i en viper rt (gamla modellen) gärna med nå ombyggda dörrsidor, samt nån bättre sublösning mellan stolarna än orginalet??

  • #2
    Re: viper tips?

    http://www.luxurydetails.net/install_dodgeviper.htm

    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: viper tips?

      de där är väl iof den nya karossen, men tror inte de skiljer speciellt mycke varken på dörrarna eller burken mellan sätena, byggde i en 05ans cab förra sommaren, de gick å få plats med små steg under sätena, 6" passade rakt av i org uttaget, sitter en 6" sub mellan sätena *iaf i 05an* i nån plastlåda som mest lät jäkla illa, kunden ville inte att ja skulle bygga om inredningen någe så på den punkten gick de dessvärre inte å göra så mycke åt saken, har för mig clarion hade nån viper demobil på de glada 90 talet med typ dubla 8or mellan sätena, nån som minns???
      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

      Comment


      • #4
        Re: viper tips?

        Originally posted by MrMix View Post
        de där är väl iof den nya karossen, men tror inte de skiljer speciellt mycke varken på dörrarna eller burken mellan sätena, byggde i en 05ans cab förra sommaren, de gick å få plats med små steg under sätena, 6" passade rakt av i org uttaget, sitter en 6" sub mellan sätena *iaf i 05an* i nån plastlåda som mest lät jäkla illa, kunden ville inte att ja skulle bygga om inredningen någe så på den punkten gick de dessvärre inte å göra så mycke åt saken, har för mig clarion hade nån viper demobil på de glada 90 talet med typ dubla 8or mellan sätena, nån som minns???
        kommer ihåg den... har tidningen NÅNSTANS... har för mig dom satte antingen 8or eller 10or i armstödet sen byggde dom även om lådorna där högtalarna satt i dörrarna för att få plats med större.. men vilken storlek vetifan...
        Slutsteget / batterierna satt där innerskärmarna satt om ja har för mig rätt...
        BilstereoPiraten
        CDT Fantast

        Comment


        • #5
          Re: viper tips?

          Det var Gumperts som byggde den. (Kenneth antagligen).

          Basen på bilden var mest som inspiration. Tror det blir svårt att få till volym till mer en en 8a i utrymmet.
          /tycker Erik.

          Comment

          Working...
          X