Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereoförsäkring?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bilstereoförsäkring?

Originally posted by joj View Post
    Det är just 30% som är "haken" i Volvias försäkring. (förutom att det måste vara en Volvo eller bil köpt av Volvohandlare..)

Lätt den försäkring som ersätter mest, övriga bolag har ganska låga nivåer idag.
    Nja stora haken är att det MÅSTE vara Volvo.
    Oavsett vart dne är köpt.
    De heter ju inte Volvia för intet...
    Förut hade de Renault med men tog bort det och If tog över och har sin Renaultförsäkring.
    Kollade och de har kvar samma som Volvia fort. har idag.
    Så Volvo och Renaultägare har mao. inget tak, dock 30% självrisk på värdet som överstiger 5000:- . (Gäller EJ fabriksmonterad stereo från årsmodell -00 o framåt hos båda såg jag)
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Nonne View Post
      Jag som handlare håller inte med, det beror sig på VILKET kontor som håller i ärendet.
      Tidigare arbetade jag med en dam i Ystad på LF, smidigarer kunde det inte bli!
      De sista ärenden tog mer än dubbelt av min tid, onödiga telefonsamtal och prisuppgifter och vet inte vad.
      Men så är det alltid när folk inte klarar av sina arbeten!!

LF i Helsingborg är ett botten napp i försäkringsbranschen!!!

Volvia är skitbra att ha och göra med, trevliga och franför allt VET dom vad som gäller!
      Enda problem jag hade med Volvia nu sist var att de var tveksamma till egenmontage.
      Dock efter lite bilder och prisuppgifter på vad ett sådant montage skulle kosta hos en firma så löste det sig riktigt smidigt.
      INGEN värdeminskning eftersom jag inte ville ta emot ersättning för tiden för montage (de skulle gett mig 2500) och iom att de inte gav mig ngn värdeminskning så motsvarade det 3500 plus att de bekostade monteringsmatrial (mot inköpskvitto så det blev en del matrial köpt )
      Så ja....jag fortsätter med Volvo och Volvia tack vara deras försäkringsform.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Dina försäkringar har som sagt upp till 40000:- och det har jag på notchen känns lite ironískt bara då det knappt skulle täcka framsystemet:-(
        sigpic

Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
        samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

Comment

jag ville försäkra mina grejor hos länförsäkringar för ca 4-5 månadersen för stöld. och dom ville veta hur myckat allt ahde koastat mm. liger ju o snitar på 50k i pris, och sen frågade jag va ja skulle få ut i ersätning ifall de skulle bli stulet. svaret va ja du kommer få ut ca 5000-10000 kronor föra llt om de skulle bli stulet, jevla lurendrejare varför försäkra när de inte ens skulle räcka att täcka upp ett slutsteg ens

Comment

Working...
          X