Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCF bilhögtalare ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RCF bilhögtalare ?

Hej I min nyinköpta (beggad peugeot 806) satt det 4 st RCF rxl160ts monterade.
    2 i framdörrarna och 2 bak i sidorna. Det är 2vägs 6,5" med bara en konding på diskanten som filter så jag antar att det är en budget variant.

Jag tycker de låter rätt okey men hittar inga data/tester på rcf bilhögtalare.
    Det enda jag googlat fram är lite på tyska ciao.

Om jag inte har fel ska väl RCF vara bra grejor ?
    Är detta äkta rcf eller en kines som vill dra nytta av rcf goda rykte inom PA och
    hemma hifi?
    På RCF hemsida och historia nämns aldrig bilhögtalare.

Söker även tips / artiklar om bilstereo installationer i peugeot 806,fiat ulysse,citroen evasion som ju är samma bil med olika grillar.

Tackar

Re: RCF bilhögtalare ?

Jag körde med RCF bilbasar & middbasarmen det e säkert 15år sedan. Har tyvär inte sett ngt sedan dess men jag glömmer ALDRIG de basarna. Satan va de rockade

Comment

Re: RCF bilhögtalare ?

RCF? Har för mig att de är tokstora inom PA? ÄR de kanske uppköpta av nån annan storhet inom denna genre? Jag har goda erfarenheter av RCF, de jag hört har spelat otroligt bra och rent. Googlade lite och såg att Technovox hade element till försäljning samt att RCF hade en hemsida (som jag dock inte kunde accessa av nån underlig anledning).

/mt4base

Comment

Working...
      X