Jag vill minnas att någon på forumet snickrade ihop en egen 8" aeroport men jag tycks inte hitta åt var?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
8" aeroport
Collapse
X
-
Re: 8" aeroport
finns ett annat sätt med som var enklare enligt mig iaf, ta en rund veklabb å yxa till, eller be en vänlig själ me träsvarv svarva till den så den blir lämpligt formad som en aeroport är utvändigt, sen tar du ditt 8" rör å trär på samtidigt som du värmer med en värmepistol så den formas efter träbiten, vips så kan du göra massvis me portar på bara några sekunder, såg detta på ett annat forum men hittar det tyvärr inte nu =/
men resultatet vart himla bra iaf
-
Jag har gjort 8" trattar förr, men trattarna tillhör tillhör numera Stickan på forumet
Så som jag gjorde de va det ett smärre hästjobb men det blev bra det med.
Känner du någon som har tillgång till träsvarv så går det nog betydligt fortare att göra som Sjobas säger även om det kan va lite knepigt...
Comment
-
Stämmer bra, fanns bilder på lazzat en gång i tiden hur jag gjorde...Originally posted by awsed View PostSedärja! tack sjobas!
Dreddan det kanske var det du gjorde som jag inte hittade åt, gjorde du på ett ungefär så att du kapade till bitar från ett rör och spacklade ihop allt till en aeroport?
Comment
-
"Rysstricket" har jag provat för många år sedan och det är riktigt svårt att värma på rätt ställe för att inte få veck och liknande. Men funkar gör det.
sigpic
-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Comment
-
Man kan även ta en fritös och värma upp änden på röret och sedan trä på sin formOriginally posted by Mats H View Post"Rysstricket" har jag provat för många år sedan och det är riktigt svårt att värma på rätt ställe för att inte få veck och liknande. Men funkar gör det.

Funkar betydligt bättre
Comment

Comment