Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DEX-P99RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Pioneer DEX-P99RS

    Ingen här som jämfört P99 med gammla P90 kombo? Hur den är ljudmässigt jämfört med P90?

    Ja har väldigt svårt o tro att den här spelaren kan låta bättre än P90. Men ni får mer än gärna överbevisa mig...
    Last edited by T-röd; September 5, 2009, 10:05.
    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

    Comment


    • #62
      Re: Pioneer DEX-P99RS

      Mokke, du har väl provat/haft/ägt alla "dyrare" system har jag för mig?, inkl /////Alpine F#1-Status!
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #63
        Re: Pioneer DEX-P99RS

        Min msgkänsla utan att ha provat dem rakt imot varandra är att P99:an sparkar P90's rumpa. Den låter BRA.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #64
          Re: Pioneer DEX-P99RS

          Originally posted by Robsarve View Post
          Min msgkänsla utan att ha provat dem rakt imot varandra är att P99:an sparkar P90's rumpa. Den låter BRA.
          Ja der er vel ingen tvivl om hvad du skal ha i din nye bil
          sigpic


          Pioneer ODR RS D7RII - RS-A9 - RS-A7 X2 - TS-T01RSII - TS-S01RSII - TS-M01RSII - TS-W01RSII x3

          Comment


          • #65
            Re: Pioneer DEX-P99RS

            Originally posted by Nordenmark View Post
            Mokke, du har väl provat/haft/ägt alla "dyrare" system har jag för mig?, inkl /////Alpine F#1-Status!
            Japp, bara Pioneer ODR kvar nu.
            Non Habere Sed Esse

            Comment


            • #66
              Re: Pioneer DEX-P99RS

              Originally posted by T-röd View Post
              Ingen här som jämfört P99 med gammla P90 kombo? Hur den är ljudmässigt jämfört med P90?

              Ja har väldigt svårt o tro att den här spelaren kan låta bättre än P90. Men ni får mer än gärna överbevisa mig...
              Bytte från P9 kombon till P99 och det blev ett stort lyft. Bytte i och för sig även steg från Hertz HP5 till Helix A6 samtidigt. Gillar även att delningsfrekvenserna blivit mycket mer flexibla i P99:an.
              Non Habere Sed Esse

              Comment


              • #67
                Re: Pioneer DEX-P99RS

                Originally posted by Mokke View Post
                Bytte från P9 kombon till P99 och det blev ett stort lyft. Bytte i och för sig även steg från Hertz HP5 till Helix A6 samtidigt. Gillar även att delningsfrekvenserna blivit mycket mer flexibla i P99:an.
                Okej så du menar att Nya P99 låter bättre än gamla P9/P90 kombo? Ja har lite svårt o tro att den kan göra det. Hur man kan kläma in all elektronik i en huvudenhet o få det o låta bättre. Brukar bli en försämring. Det är min erfarenhet. Lite logiskt tänkande så borde det va så.

                Men ni får mer än gärna överbevisa mig.

                Vad är det du tycker är bättre och låter bättre med nya P99?

                Mvh Andreas
                SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                Comment


                • #68
                  Re: Pioneer DEX-P99RS

                  Originally posted by T-röd View Post
                  Okej så du menar att Nya P99 låter bättre än gamla P9/P90 kombo? Ja har lite svårt o tro att den kan göra det. Hur man kan kläma in all elektronik i en huvudenhet o få det o låta bättre. Brukar bli en försämring. Det är min erfarenhet. Lite logiskt tänkande så borde det va så.

                  Men ni får mer än gärna överbevisa mig.

                  Vad är det du tycker är bättre och låter bättre med nya P99?

                  Mvh Andreas
                  Du som kan mäta kan ju alltid mäta dig fram till det.....
                  En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Pioneer DEX-P99RS

                    Originally posted by busfabror View Post
                    Du som kan mäta kan ju alltid mäta dig fram till det.....
                    Ja kan lyssna mig fram till det. Men det är ju om man har tillgång till båda spelarna. Och det har ja tyvär inte....

                    Känns lite onödigt o köpa en P90 och en P9 för o testa vilken som låter bäst.
                    SQ Ljudbygge V70R 2009/2010 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128365

                    Comment


                    • #70
                      Re: Pioneer DEX-P99RS

                      Originally posted by T-röd View Post
                      Okej så du menar att Nya P99 låter bättre än gamla P9/P90 kombo? Ja har lite svårt o tro att den kan göra det. Hur man kan kläma in all elektronik i en huvudenhet o få det o låta bättre. Brukar bli en försämring. Det är min erfarenhet. Lite logiskt tänkande så borde det va så.

                      Men ni får mer än gärna överbevisa mig.

                      Vad är det du tycker är bättre och låter bättre med nya P99?

                      Mvh Andreas
                      Kan du inte bara acceptera att den nya P99 är med och fightas? Du kommer att få 10 andra saker som kommer att ställa till mer problem för dig än vilken utav spelarna du använder.

                      Nu vann Skogholm våran klass (Andvanced unlimited) på SM. Han körde med P99 och betydligt billigare prylar runt om än vi andra, möjligtvis inte billigare kablar

                      Lista på huvudenheterna som användes:
                      4:a, Jelly: ODR
                      3:a, Andreas (jag): ODR
                      5:a, Dick gunnars: Alpine F1
                      2:a, Mats H: Alpine F1
                      5:a, Faisal: Alpine ? med 701 tror jag.
                      1:a, Skogholm: P99

                      Tycker inte att spelaren behöver bevisa något mer än så.
                      Last edited by andreas_gbg_; September 6, 2009, 17:20.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Pioneer DEX-P99RS

                        P90 är fem år gammal elektronik. Det händer lite på digitalsidan på den tiden.

                        Tror du inte det kan du ju gå och handla en fem år gammal top-of-the-line dator...

                        Och ja, i min kommande bil så har jag funderat hårt på en P99, den skulle förenkla mycket. Men den har ju inte CD700:ans volymkontroll
                        /tycker Erik.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Pioneer DEX-P99RS

                          Originally posted by Robsarve View Post
                          P90 är fem år gammal elektronik. Det händer lite på digitalsidan på den tiden.

                          Tror du inte det kan du ju gå och handla en fem år gammal top-of-the-line dator...

                          Och ja, i min kommande bil så har jag funderat hårt på en P99, den skulle förenkla mycket. Men den har ju inte CD700:ans volymkontroll
                          Fem år inom elektronik är en evighet.....
                          Funderar seriöst själv på att spara pengar till en DEX 99:a (enklare att skriva så då det redan finns en P99:a Eller ja fanns... DEH P99 om ni minns? )
                          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                          Comment


                          • #73
                            Re: Pioneer DEX-P99RS

                            Originally posted by Robsarve View Post
                            P90 är fem år gammal elektronik. Det händer lite på digitalsidan på den tiden.

                            Tror du inte det kan du ju gå och handla en fem år gammal top-of-the-line dator...

                            Och ja, i min kommande bil så har jag funderat hårt på en P99, den skulle förenkla mycket. Men den har ju inte CD700:ans volymkontroll
                            Jag har en 5 år gammal top of the line dator som faktiskt står sig bra även idag, alla e så insnöade på va de står i specen och inte vilken tillverkare som gjort komponeneten...
                            En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                            Comment


                            • #74
                              Re: Pioneer DEX-P99RS

                              Pioneer p99rs är en mkt bra maskin (framförallt om man ser till priset).

                              Låter som en kombination av P9/P90 samt Sony C90.
                              Betydligt mer värme än P9/P90 kombon men "stramare" än Sony C90. Väldigt neutral fast på ett bra sätt . Man kan verkligen höra skillnad på andra komponenter i sitt system med p99:an. (om man byter element, kablar eller vad det nu må vara.
                              Alpineprodukter överlag (inkl F1) exvis har i 95% av alla anläggningar jag lyssnat i haft överdrivna "s" ljud vilket naturligtvis skapar en vis sorts "sound" som man ibland vill ha eller inte. P99rs neutrala karaktär gör ju att man inte behöver bry sig om så mycket hur det låter just från denna, vilket gör att man kan koncentrera sig på andra delar i anläggningen. En stor rekommendation från mig. Ska du ha nått bättre blir det väldigt dyrt.
                              //Patrik

                              BRL Trollhättan AB

                              BMW 525 Fas V YONONO :
                              Wired with Audioquest.


                              5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

                              WWW.BRL.SE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Pioneer DEX-P99RS

                                Originally posted by Puttmeister View Post
                                Pioneer p99rs är en mkt bra maskin (framförallt om man ser till priset).

                                Låter som en kombination av P9/P90 samt Sony C90.
                                Betydligt mer värme än P9/P90 kombon men "stramare" än Sony C90. Väldigt neutral fast på ett bra sätt . Man kan verkligen höra skillnad på andra komponenter i sitt system med p99:an. (om man byter element, kablar eller vad det nu må vara.
                                Alpineprodukter överlag (inkl F1) exvis har i 95% av alla anläggningar jag lyssnat i haft överdrivna "s" ljud vilket naturligtvis skapar en vis sorts "sound" som man ibland vill ha eller inte. P99rs neutrala karaktär gör ju att man inte behöver bry sig om så mycket hur det låter just från denna, vilket gör att man kan koncentrera sig på andra delar i anläggningen. En stor rekommendation från mig. Ska du ha nått bättre blir det väldigt dyrt.
                                Jag kan hålla med om att det finns ett "Alpine-sound". Dock försvann det mesta av det när jag bytte från 701 till F1.

                                ODR'en är ganska fri från sådana saker, fast den lägger till med lite "katedral-ljud", en syntetisk eller processad klang kan man kalla det.

                                Det som räknas är att hålla signalen så ofärgad som möjligt och tydligen så har man lyckats med P99'an.
                                sigpic

                                -C5 2008 -SQuse-
                                -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                                Comment

                                Working...
                                X