Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peak Off?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peak Off?

Hej, funderar lite på att måla dörrsidorna invändigt med peak off. har dynamat på plåten, men själva dörrsidan är i plast invändigt, den plasten är rätt fet så dynamat vill inte fastna ordentligt, så nu har jag börjat fundera på peak off. sägs att den suger åt sig fukt? men det kanske inte spelar så stor roll då den kommer att sitta på plasten och inte plåten?

Re: Peak Off?

swedac dc-p500 ska ju funka bra annars

Comment

Har använt det på plast utan problem..däremot tycker jag inte att resultatet vart lika bra jämfört med "plattor"..beror kanske på hur tjockt man lägger på.
      Men kan man inte blanda i lite fin sand i för att styva upp ytterliggare?
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

Comment

Jag rekommenderar dig starkt att köra med SWEDAC DC-P500. Fungerar lika bra som peak-off men har ett mycket bättre pris. (tillverkas för industriellt bruk)
        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
        --------------------------------------------------------------------------------
        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

får nog bli peak off om jag nu dämpar dörrarna mer, av den enkla anledningen att det finns på bilstereoaffären här i kiruna. swedac massan måste jag nog beställa, och då blir det dyrt ändå. peak off kostade nog 250 per burk, då blir det ca 200 spänn när man prutat klart.

Comment

vad kostar den andra massan ni har nämnt och var kan man hitta den?
            TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Massan kan du köpa direkt av swedac acoustic i Angered.
              Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
              --------------------------------------------------------------------------------
              Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
              PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

var och hämtade en burk peak off. 200kr för 1 liter blev det. ska bli intressant att se om det märks av överhuvudtaget.

Comment

Working...
                X