Announcement

Collapse
No announcement yet.

inför install av termlab?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• inför install av termlab?

ska installera termlab på en dator, men har för mig de snackades på lazzat förut om att man skulle lägga in olika parametrar för å få de å funka, å att man inte fick använda punkt eller om de va komma osv, nån som har lust å guida mig?

funkar de både med xp och vista och win 7??

Re: inför install av termlab?

fick fart på det med xp,

Comment

Men de ville sig inte med vista eller win7? kan va bra att veta inför framtiden
      RE, DD, Pioneer

Comment

Jag kör de i nya win 7 så de funkar med de oxå.

Comment

I riggen kör vi vista o funkar kalas
          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
          sigpic
          Tack till Ljudia AB

Comment

Ställ in internationella inställningar USA, tangentbord, sifferformat, allt, så slipper du en del problem! Samt tänk på om du kör den nya versionen att du inte kan döpa om dom bifintliga klasserna, uta måste lägga till nya om du ska köra andra klasser!
            Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

För TermLab 8.2.20 eller äldre versioner skall man använda Vista eller XP.
              Dessa versioner kan i enstaka fall funka på Win7, men det beror lite på hur din dator är uppbyggd samt vilket USB kort din tillverkar använt.

Dessa äldre versioner stöder inte processorer med dubbla kärnor, vilket gör att BassRace räknar lite konstigt om den ena inte stängs av manuellt.

Om det är någon som mot förmodan kör en äldre version än 8.2.20 och har köpt sitt TL av RE EVENT eller Tor, hör av er så kan jag hjälpa er att uppdatera.

I nya TermLab 2010 skall man i största möjliga mån köra Win7 då detta ger bästa stabilitet.

Denna programvara stödjer även flera processor kärnor och har som tidigare diskuterats en helt ny uppdatering av BassRace och tidtagningen av denna.

När det gäller att ändra i klasslistorna så är det inget som skall ändra som man inte arrangerar tävlingar.
              Har ni problem med att TL låser sig när ni har ändrat i klasser eller systemet så har jag lösning för detta, till mina kunder

Uppdatering av TermLab kostar futtiga $50 beställs direkt på termlab.com
              Roger Edvinsson
              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
              helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Är inte den uppdateringen gratis då man just har köpt uppdateringen som innehöll denna bugg?!?!?
                www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post
                  Är inte den uppdateringen gratis då man just har köpt uppdateringen som innehöll denna bugg?!?!?
                  Det handlar inte om en bugg..

handhavande efter korrekta instruktioner
                  Last edited by JALLE; June 6, 2010, 20:47.
                  Roger Edvinsson

Comment

Haha, jo så kan man ju kalla det! :P

Comment

Originally posted by JALLE View Post
                      För TermLab 8.2.20 eller äldre versioner skall man använda Vista eller XP.
                      Dessa versioner kan i enstaka fall funka på Win7, men det beror lite på hur din dator är uppbyggd samt vilket USB kort din tillverkar använt.

Dessa äldre versioner stöder inte processorer med dubbla kärnor, vilket gör att BassRace räknar lite konstigt om den ena inte stängs av manuellt.

Om det är någon som mot förmodan kör en äldre version än 8.2.20 och har köpt sitt TL av RE EVENT eller Tor, hör av er så kan jag hjälpa er att uppdatera.

I nya TermLab 2010 skall man i största möjliga mån köra Win7 då detta ger bästa stabilitet.

Denna programvara stödjer även flera processor kärnor och har som tidigare diskuterats en helt ny uppdatering av BassRace och tidtagningen av denna.

När det gäller att ändra i klasslistorna så är det inget som skall ändra som man inte arrangerar tävlingar.
                      Har ni problem med att TL låser sig när ni har ändrat i klasser eller systemet så har jag lösning för detta, till mina kunder

Uppdatering av TermLab kostar futtiga $50 beställs direkt på termlab.com
                      Ang: de där med räkning i bassrace.. ja har nått sånt fel antar ja? när ja ska leka med bassrace så räknar den ibland ner 3 - 2 - 1 medans oftast de bara blir 321 o start. hinner knappt se siffrorna. är det denna bugg de talas om?
                      Men du, äru dum i huvet?

Comment

Originally posted by stejfaan View Post
                        Ang: de där med räkning i bassrace.. ja har nått sånt fel antar ja? när ja ska leka med bassrace så räknar den ibland ner 3 - 2 - 1 medans oftast de bara blir 321 o start. hinner knappt se siffrorna. är det denna bugg de talas om?
                        Det är ingen bugg i Termlab.

Men du använder en processor med dubbla kärnor
                        Roger Edvinsson

Comment

Working...
                        X