Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan ett steg sitta hur som helst eller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan ett steg sitta hur som helst eller?

Ja, som rubriken lyder, kan ett slutsteg sitta hur fan som helst? Eller måste det ligga plant.

Menar, kan man sätta det vertikalt, upp och ner, snett, osv osv? Har nämligen dåligt med plats, och börjar ge upp hoppet om att kunna ha dem plant :}

Tack på förhand.

PS Stegen i fråga är monoblock av märket PH10000W/D1

http://www.earthquakesound.com/power...amplifiers.htm

Re: Kan ett steg sitta hur fan som helst eller?

Varför skulle d inte gå?

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Ser ut som fläkt på steget så jag tycker att det borde klara att inte behöva sitta plant...så länge det får cirkulation.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
        Ser ut som fläkt på steget så jag tycker att det borde klara att inte behöva sitta plant...så länge det får cirkulation.
        Tja, det skall sitta helt fritt, och det är en fläkt där. Inget stängt utrymmer eller så, så om det enda problemet skulle vara temperaturen, så är det inga bekymmer.

Comment

Tja mitt LRx 5.1k sitter i ett utrymme som är en cm större än steget åt alla håll utan ngn direkt fungerande ventilation och det funkar.
          Visst den interna fläkten jobbar för fullt och steget blir varmt....men det har aldrig slagit ifrån via överhettningsskyddet så...
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
            Tja mitt LRx 5.1k sitter i ett utrymme som är en cm större än steget åt alla håll utan ngn direkt fungerande ventilation och det funkar.
            Visst den interna fläkten jobbar för fullt och steget blir varmt....men det har aldrig slagit ifrån via överhettningsskyddet så...
            Tja, men då så. Då är frågan bara om man kan sätta dem vertikalt utan att ha sönder dem. Altså, jag menar, om ett normalt steg skall sitta " _ ", kan det då sitta " \ " " / " " | " etc

Comment

mina steg står upp och har alltid haft de så i stort sätt pga utrymmesskäl och de är inga problem, de ända att tänka på om man monterar de upp och ner under tex en hatthylla e kylningen som sagt.

Comment

Originally posted by Tunnan View Post
                mina steg står upp och har alltid haft de så i stort sätt pga utrymmesskäl och de är inga problem, de ända att tänka på om man monterar de upp och ner under tex en hatthylla e kylningen som sagt.
                Men vad skönt, då springer jag ut och bygger nånting roligt åt mina små steg, så att farbror baslåda får plats. Tack!

Comment

En annan viktig sak är att själva monteringsytan ska vara plan, så att inte stegets chassi bryts eller att någonting trycker mot undersidan och eventuellt orsakar kortslutning på kretskortet.

Kanske en självklarhet, men tänkte ändå nämna det.

Comment

Originally posted by Optima View Post
                    En annan viktig sak är att själva monteringsytan ska vara plan, så att inte stegets chassi bryts eller att någonting trycker mot undersidan och eventuellt orsakar kortslutning på kretskortet.

Kanske en självklarhet, men tänkte ändå nämna det.
                    Ah, tack, jo, plant kommer det sitta, på trästolpar.

Förresten, You got mail!

Comment

Working...
                    X