Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

    Originally posted by Robsarve View Post
    Det går ju att skicka en kompis och tävla med bilen.

    Folk tar ledigt och sen kommer det en ändring från förbundets sida vilket gör att tävlingsdeltagarna inte har möjlighet att tävla och då svarar förbundet med att säga att det är dålig stil från de tävlandes sida...

    Sen kommer det femtielva komentarer om hur bra förbundet är och att folk faktiskt kan anpassa sig.

    I detta läget så kanske man inom förbundet borde fundera på om det är FÖRBUNDET som borde anpassa sig?

    Jag tycker att det är ett tecken på att man verkligen VILL tävla när man anpassar sin semester efter hur tävlingarna ligger. Att då sen få höra att det är dålig stil att man inte kan byta helg (mitt i en semesterperiod dessutom!) är nochalant i mina ögon.


    Ang. låta någon annan tävla med bilen:
    1. Hade du låtit en kompis tävla i en dB klass med din bil? Jag gör det inte gärna frivilligt... Varför borde vara uppenbart.

    2. Du FÅR INTE låta någon annan tävla med din bil.

    Comment


    • #47
      Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

      Nu är ju inte jag längre en del av Bilstereoförbundet.

      Men Kim:

      förmodligen har de noterat dina tankar.
      Presis som samtliga andra värdelösa arrangörar gjort under de senaste 10 åren.


      My4cent
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #48
        Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

        Hej igen!

        Jag fick inget svar på hur man går till väga för att anmäla sig!

        Men oavsett det så har jag lite funderingar. Hur kan det komma sig att flera olika personer verkar ha mandat att uttala sig både för och emot tävlingsorganisationen? För drygt 10år sedan satt där en tävlingskommité som hanterade alla saker rörande organisationen. Idag verkar det som att den som skriker högst är den som alla andra måste lyssna på.

        Jag förstår att där uppkommer en irritation när man bokat semester och andra saker som skall hinnas med till sommaren, men varför vänta i sista minuten med att kvala till SM? Där verkar ju ha givits flera chanser tidigare till att kunna fixa kvalbiljetter. Och i ärlighetens namn hur viktigt kan det vara att ta en Svensk titel när där knappt finns tävlande??
        Följande text är :IRONI
        "OJ jag blev Svensk mästare i klassen där det inte behövdes jobba ett skit för att bli bäst"
        SLUT IRONI;

        Om nu där finns en organisation som arbetar för att där skall finnas några tävlingar överhuvudtaget borde man nog vara såpass ödmjuk att acceptera det som gäller. Annars är det väl fritt att starta en egen tävlingsorganisation där man kan sätta de regler som passar en själv bäst.

        Handen på hjärtat! Hur många av er här på forumet har lagt fem minuter obetald tid för att aktivt arbeta för att organisationen skall utvecklas?

        Jag har varit inne på forumet under lång tid och fått en ganska klar bild på hur vissa vill att det skall skötas och att det sällan är samma människor som faktisk skriver något vettigt istället för att gnälla.

        Men det är kanske tidens tand som gör oss till lata drummlar som inte vill eller kan kämpa för någonting av värde längre.

        Jag själv inser hur fattig en organisation är om alla motarbetar den istället för att skapa något bra och positivt.

        Njut nu av sommaren som äntligen tittade fram. Själv skall jag svettas som en liten gris när jag ljuddämpar bilen.

        Fridens liljor. Så ses vi kanske på en tävling i framtiden.

        Mvh
        //Erik
        Jos konsoli on Saatanan keksintö, olisimme kaikki satanistit
        Om bilstereo var jävulens påfund, skulle vi alla vara satanister

        Comment


        • #49
          Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

          Anmälningar sker via förbundets hemsida. Anmälan för Vänersborg är inte uppe än.
          /tycker Erik.

          Comment


          • #50
            Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

            www.bilstereoforbundet.se

            Gå in på "tävlingar", sen så finns det en flik som heter "anmälan till xxx" när anmälan har öppnat för det eventet (just nu står det Sundsvall då det var den senaste tävlingen).


            Mvh
            Rutger
            Du lär så länge du lever, heter det.
            Jag tror att motsatsen är lika sann.
            Bengt Feldreich
            _______________________________________
            _______________________________________

            Comment


            • #51
              Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

              Någon som kan rekomendera en bra kamping för husvagn. Tänkte dra med mig familjen och tävla lite. Snälla sluta gnällla på förbundet, det är vad jag förstått inte deras fel! Kan inte vara roligt att göra hästjobb och en del bara gnäller!

              Johann

              Comment


              • #52
                Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                Originally posted by skodamannen View Post
                Någon som kan rekomendera en bra kamping för husvagn. Tänkte dra med mig familjen och tävla lite. Snälla sluta gnällla på förbundet, det är vad jag förstått inte deras fel! Kan inte vara roligt att göra hästjobb och en del bara gnäller!

                Johann
                http://www.ursandscamping.se/

                Nu har jag inte kampat där själv men badstranden är fin och barnvänlig. Mindre än en mil till tävlingsplatsen.
                Vis vobiscum sit!

                Comment


                • #53
                  Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                  Originally posted by EKO-LOD View Post
                  Jag förstår att där uppkommer en irritation när man bokat semester och andra saker som skall hinnas med till sommaren, men varför vänta i sista minuten med att kvala till SM? Där verkar ju ha givits flera chanser tidigare till att kunna fixa kvalbiljetter.
                  Jo, jag håller till viss del med!

                  Jag har "jobbat" för Sasca & Emma i massor av år (domare sedan -1994) och jag vet hur mkt jobb som ligger bakom och jag vet också att flera tävlande verkar se som sin livsuppgift att göra livet surt för de som styr upp allting så jag förstår att de blir lite trötta av alla kritik som skrivs här.

                  Om vi kikar på upplägget så är det alltså 5 helger som man kan kvala på.
                  Om det nu är så att man har ett jobb som kräver att man jobbar helger eller ngn form av skift är det inte så j...a lätt och anpassa allt efter detta.
                  Om nu Bilstereoförbundet på ganska kort varslel (läs efter att allas semestrar är planerade på jobbet) ändrar i kalendern, vilket verkar vara nödvändigt i detta fall, så hoppas jag att de tänker till lite och funderar på hur de skall lösa kvalet till SM.





                  Att det sedan är flera som säger att "vi i förbundet" fast kommer med motstridiga uppgifter, det är kanske ngt de skulle fundera lite mer på....

                  //
                  __________________
                  Mvh Jonas
                  Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                  8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                  Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                  Comment


                  • #54
                    Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                    Svenska Bilstereoförbundet har efter diskussitioner tagit beslutet att arrangera SM deltävling även helgen 3-4 juli i Göteborg.

                    Plats, tider och anmälan meddelas inom kort.

                    Deltagare som tävlar på detta extra event får inte tillgodoräkna sig kvaltävlingarna från eventet i Vänersborg för att nå upp till sin SM kvot på tre deltävlingar.
                    Kvalpoängen på termpr. Kan dock tillgodoräknas och det blir 2st 1X tävlingar.

                    Tävlingen kommer ske med reducerad rigg och med personal som frivilligt och kostnadsfritt vill hjälpa Förbundet och de deltagare som kommit i kläm pga att arrangemanget på hönö inte kunde genomföras.
                    Samtliga tävlingsklasser kommer vara tillgängliga båda dagarna och detta blir förbundets första skarpa test av PSYCHLONE.

                    Fungerar Psychlone tävlingen enligt planerna arrangeras det även i Vänersborg.

                    Välkomna till någonstans i Göteborg.
                    Last edited by Bilstereoförbundet; June 7, 2010, 09:07.
                    Svenska Bilstereoförbundet
                    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                    Comment


                    • #55
                      Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                      Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
                      Detta är vad som gäller just nu. Planera utifrån det.

                      1. Alla som vill får tävla på Vallåkra.
                      2. SM bedöms och avgörs på Fredagen innan Vallåkra.
                      3. Vill man kvala in så gäller det att ha varit på tre tävlingar innan SM.
                      De tillfällen som återstår är Vänersborg lördag och söndag samt Mantorp lördag och söndag.

                      Men vi lyssnar på våra medlemmar och försöker anpassa oss. Det finns dock skäl till detta upplägg som inte kan gå ut med riktigt än. Men snart kommer hela förklaringen...
                      Ska nu tävlingen läggas även på fredagen??? Fick för mej att Sm var på söndagen????
                      sigpic


                      Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
                      samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

                      Comment


                      • #56
                        Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                        Tror nog han/dom menade fredagen veckan innan Vallåkra...
                        Svensk Mästare 5 gånger...

                        Comment


                        • #57
                          Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                          Originally posted by Morre_W View Post
                          Tror nog han/dom menade fredagen veckan innan Vallåkra...
                          Okej, fattar noll ska det vara ytterligare en tävling helgen innan Vallåkra nu?
                          sigpic


                          Jobbar På TAM Täby Air Maintenance
                          samt sköter webbutiken www.pmshopen.se åt PM-Shopen

                          Comment


                          • #58
                            Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                            Planering av årets största bilstereohelg pågår för fullt.

                            SM kommer arrangeras fredag-söndag.
                            Mer information kommer så fort den internationella eventgruppen spikat fler detaljer.
                            Svenska Bilstereoförbundet
                            EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                            Comment


                            • #59
                              Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                              Originally posted by Putte View Post
                              Okej, fattar noll ska det vara ytterligare en tävling helgen innan Vallåkra nu?
                              Helgen innan Vallåkra är vikt för att folk skall få fixa och trixa det sista i sina bilar. Så den helgen är "tävlingsfri".

                              Den Fredagen det varit tal om för ljudbedömningen är alltså Fredagen den 20Augusti.

                              MEN, innan folk börjar skrika om ändrade datum etc etc, så lägg inte mer energi på det just nu. Planeringen av hela SM helgen på Vallåkra pågår.

                              Så snart det finns mer relevant info att delge så kommer det!

                              /Jonas
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #60
                                Re: Deltävling 4 - 3-4 Juli - Göteborg

                                SM på fredagen? Enligt kalendern på förbundets hemsida står det att ljudbedömningar sker på lördagen utanför området och att Installation och best of sound sker inne på området på lördag och söndag. Och jag menar SQ. Verkar som många blandar ihop klasserna numera. Har ni ändrat nått men inte ändrat uppgifterna i kalendern?

                                /en som är glad över nyheten om Gbg

                                Comment

                                Working...
                                X