Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 SS byggen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Saab 9-3 SS byggen?

Finns det ingen som byggt ljud i en 9-3 SS?

Har planer på att bygga ljud i en snart inköpt 9-3 SS Aero -03, men har inte hittat något bygge som man kan få tips från.

Tex. hur ska jag få ut original huvudenheten och få ditt en eftermarknadsenhet, finns det monteringsramar att köpa?

Är ny på det här med billjud så behöver så mycket tips och trix det bara går

Re: Saab 9-3 SS byggen?

monterings ramar finns o beställa på saab

Comment

Jodå jag bygger för fullt i min! Projekttråd hittar du här om du är intresserad. Tyvärr så är det inte bara att byta ut huvudenheten i dom, eller rättare sagt huvudenheten ska du låta bli! Det du kan göra är så som jag och flera andra före mig gjort, ersätta Cd-spelaren med en vanlig huvudenhet. Inte det snyggaste men relativt enkelt att göra, dock så krävs det att man har lite koll på el & är händig(eller nån kompis som har koll) då man måste skarva en fiberkabel samt koppla in ISO-kablage själv.

Och sounddigital: Monteringsramar finns, ja, till 9-3SS/SC 06 och framåt. Till dom äldre finns det icke då det som sagt inte bara är att byta rakt av och det enda som man skulle kunna få plats med där huvudenheten sitter är en enkel DIN, med en väldans massa plast runtikring.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Tack ChriZtoffer, ska sätta mig och läsa igenom din projekttråd när tillfälle ges, den var ju ändå på 18 sidor

Men till Cd-spelar problemet, hur blir det, inget som ligger och stör från original huvudenheten?
        Du säger att det är inte det snyggaste sättet, lägg gärna upp en bild så man får se hur du löst det

Comment

Hehe tja du behöver ju kanske inte läsa allt då, eller det beror ju på vad du har för ambitioner, i början av tråden är det lite enklare grejer typ byta högtalarna i hatthyllan för att sen spåra ur mer och mer.

Nejdå original HU stör inte på något vis, så som jag kopplat nu så är det i princip två helt skilda system. Det enda original HU har hand om nu är centern (som är kopplad som höger original mellanregister) för att få kvar ljud från backvarnare/blinkers/varningar osv.

I dagsljus ser det ut så här:

Lite småfula glipor på sidorna alltså, men dom ska jag bygga igen. Ser betydligt bättre ut i mörker:
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
          X