Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kopplings-schema till Carpower Syntex 1000d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kopplings-schema till Carpower Syntex 1000d

    har haft en liten mindre brand i slutsteget å några små komponenter gick åt helvete skulle gärna veta vart man fick tag i ett kopplingschema om det finns? har ju tänkt att lämna in det men skulle underlätta med ett schema. mvh pontus kopplingsschema är nu fixat och steget inlämnat till
    L & E Elektronik AB i säffle tack alla för er hjälp räddade allt några 1000lappar för mig
    Last edited by akerlund; June 8, 2010, 22:09.
    Poppa tills de ryker

    orion hcca / carpower syntex

  • #2
    Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

    annars om du tar ett kort å ringar in komponenterna så kan du säkert få hjälp då det finns många kunniga här

    Comment


    • #3
      Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

      okej ska göra det då köptet beg av en polare och brände det samma kväll så var inte så kul
      Poppa tills de ryker

      orion hcca / carpower syntex

      Comment


      • #4
        Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

        lämnat in steget på rep nu så får se vad dom kan göra åt det. fick bra råd av en polare om ett ställe som gjorde sånt billigt i säffle.
        Poppa tills de ryker

        orion hcca / carpower syntex

        Comment


        • #5
          Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

          Originally posted by akerlund View Post
          lämnat in steget på rep nu så får se vad dom kan göra åt det. fick bra råd av en polare om ett ställe som gjorde sånt billigt i säffle.
          Vart i säffle då? och hur billigt är billigt? har ju några skrotade steg liggandes som vore kul att få igång
          RE, DD, Pioneer

          Comment


          • #6
            Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

            det är ett litet ställe bakom ok q8 i säffle. aaa vet fler som sakt de men får se om dom klarar av mitt så ska jag skriva vad det kosta och om dom var bra. men vet en annan som lämnat in ett slutsteg där å fått det lagat för 400kr så är nog bara och lämna in för dom ger en ett prisförslag innan dom gör nått
            Poppa tills de ryker

            orion hcca / carpower syntex

            Comment


            • #7
              Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

              Originally posted by __snow__ View Post
              Vart i säffle då? och hur billigt är billigt? har ju några skrotade steg liggandes som vore kul att få igång


              det är ett litet ställe bakom ok q8 i säffle. aaa vet fler som sakt de men får se om dom klarar av mitt så ska jag skriva vad det kosta och om dom var bra. men vet en annan som lämnat in ett slutsteg där å fått det lagat för 400kr så är nog bara och lämna in för dom ger en ett prisförslag innan dom gör nått
              Poppa tills de ryker

              orion hcca / carpower syntex

              Comment


              • #8
                Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                Okej gött mos. ska nog dra dit till vecka och lämna in mina sinus steg har ju 3 stycken så borde kunna plocka ihop ett av dom iaf utan att behöva nya komponenter
                RE, DD, Pioneer

                Comment


                • #9
                  Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                  Originally posted by __snow__ View Post
                  Okej gött mos. ska nog dra dit till vecka och lämna in mina sinus steg har ju 3 stycken så borde kunna plocka ihop ett av dom iaf utan att behöva nya komponenter
                  okej okej gött e de sinus 3000 steget eller? är ett jävla bra klipp i dom men brände tyvär min orion hcca med ett sådant så bytte te carpower steget men de höll bara en kväll innan de brann
                  Poppa tills de ryker

                  orion hcca / carpower syntex

                  Comment


                  • #10
                    Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                    ingen här som kan få tag i kopplings schema? dom kunde inte laga steget utan de
                    Poppa tills de ryker

                    orion hcca / carpower syntex

                    Comment


                    • #11
                      Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                      Originally posted by akerlund View Post
                      okej okej gött e de sinus 3000 steget eller? är ett jävla bra klipp i dom men brände tyvär min orion hcca med ett sådant så bytte te carpower steget men de höll bara en kväll innan de brann
                      Ne 1500 stegen. Ja tror du behöver se över dina ström och jord kablar med tanke på att hcca:n dog och nästa steg brann.
                      RE, DD, Pioneer

                      Comment


                      • #12
                        Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                        Originally posted by akerlund View Post
                        ingen här som kan få tag i kopplings schema? dom kunde inte laga steget utan de
                        Kolla med http://www.bertilssonautoelectronics.se/ de kanske har.
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

                        Comment


                        • #13
                          Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                          Originally posted by __snow__ View Post
                          Ne 1500 stegen. Ja tror du behöver se över dina ström och jord kablar med tanke på att hcca:n dog och nästa steg brann.
                          fårnog göra de. men sinus 3000 stegen är ju lite kända för att bränna basar
                          Poppa tills de ryker

                          orion hcca / carpower syntex

                          Comment


                          • #14
                            Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                            Originally posted by akerlund View Post
                            fårnog göra de. men sinus 3000 stegen är ju lite kända för att bränna basar
                            Ja dom blir lite ledsna på basar när strömen börjar sina :P annars så ska dom väl inte va några värre elakingar. Iallafall inte när det är hcca som piskas, den ska tåla det stryk som sinus levererar, om de inte lämnar dålig signal. Som lätt uppstår med dålig batteri bank. släng in ett batteri till och se till att de verkligen jordar bra så ska de nog poppa när du får in ett steg igen

                            Enda tippset ja kan komma med är att slänga en signal eller ett mail till understående, då det verkar vara dom som sköter carpower i sverige bilstereo folk är till 99% hjälpsamma så dom kan nog fixa det


                            Monacor Sverige AB
                            Industrigatan 8
                            286 36 ÖRKELLJUNGA
                            Tfn: 0435-56330
                            Fax: 0435-448430
                            E-post: stefan@monacor.se
                            URL: http://www.monacor.se
                            RE, DD, Pioneer

                            Comment


                            • #15
                              Re: kopplings schema till carpower syntex 1000d

                              tack så jätte mkt _snow_ han fixa ett schema åt mig inom 1 timma så ska åka ner te elektronikkillen med det imorgon
                              Poppa tills de ryker

                              orion hcca / carpower syntex

                              Comment

                              Working...
                              X