Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådförslag Helix SPLX12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lådförslag Helix SPLX12

Har en Nissan primera kombi,lite större än en Audi A4..
    Lådan får vara max 33cm hög 95cm bred..
    Vad rekomenderar ni?

Cont. power RMS / max. power: 1500 / 3000 Watts
    Resonance frequency: 31 Hz
    Qts: 0,46
    VAS: 38,4
    Impedance: 2 x 2 Ohms
    Mounting depth: 21,0 cm

Re: Lådförslag Helix SPLX12

Ska lådan bara spela högt eller lite mer allround?

Comment

man kan väll kort o gott säga att han vill kunna spela så högt det går men ändå ha bra kvalitet, behöver ju inte vara en ritning men förslag på lådvolym efterfrågas. /kompis till fredrik

Comment

Gör lådan på 52 liter totalt, porten ska vara 292 x 51 mm i innermått och totalt 670 mm lång. Beräknad avstämning är ca 40 Hz. Både bas och port är inräknade i volymen, dvs 52 liter är byggvolym. Porten ska rymmas inuti lådan trots längden, har kollat detta.

Pga att lådans höjd bara får vara 33 cm så har jag utgått ifrån 19 mm material, det är kanske möjligt att du kan använda 22 mm också men då kommer baffelhålet att vara lika stort som lådans innerhöjd. Blir väldigt tajt, jag är lite osäker med tanke på att baffelhålet i deras eget lådförslag är 287 mm.

Comment

oj oj, nu kommer hjärncellerna få arbeta, tackar väldigt mycket för hjälpen, det kommer bli tajt med tanke på hur "liten" basen är men säger du att det går så litar jag på det haha.

en annan sak jag funderat på, är det stor skillnad på slot port o vanligt rör? för o nackdelar?

Comment

Working...
          X