Announcement

Collapse
No announcement yet.

Att tänka på innan riva stolar/mattor v70-06?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Att tänka på innan riva stolar/mattor v70-06?

    Hej.
    Har sökt på nätet om lite "how to" montera bort tex stolar,golvmatta,mittkonsoll(vid handbroms),baksäte i en volvo v70-06 men antingen är jag dum i huvudet eller så finns det inga utförliga beskrivningar,kan ju vara jag med som inte behärskar det engelska språket heller och hittar termerna på engelska när jag söker.

    Det jag ska göra är:
    Dra lågnivå 1x6ch rca eller 3x2ch rca och högtalarkabel till 4 eller 6 högtalare beroende var jag sätter filtret till mid/diskant,bak vid stegen eller framme bakom stereo eller handsfack,misstänker att det blir vid stegen pga utrymmesbrist framtill.
    Detta ska alltså gå från HU:n bak till bagaget enklast väg utan att behöva riva för mycket och framförallt undvika för mycket strömkablar.

    Någon som vet/har erfarenhet av denna modellen och hur man kan göra det enklast?

    MVH/Roger

  • #2
    Re: Att tänka på innan riva stolar/mattor v70-06?

    https://www.youtube.com/results?sear...0+seat+removal
    Mesta ska finnas på tuben
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Att tänka på innan riva stolar/mattor v70-06?

      Jo jag har sökt lite där men man mår nästan illa av att se när han river i skrotbilarna,det ligger både det ena o de andra på golven o i stolarna...
      Men visst,det kanske är det närmaste jag kommer i "how to" så jag får utgå från det.
      Som sagt,man är alltid rädd att förstöra plastlister osv när man inte vet hur,för jäklar vad dom kan sitta..

      Comment


      • #4
        Re: Att tänka på innan riva stolar/mattor v70-06?

        Kom ihåg att ta av batteripol om du tar ur säten. Om du inte har tillgång till att släcka lampor med dator sen. Fast det går ändå att få ner kablarna

        Comment


        • #5
          Re: Att tänka på innan riva stolar/mattor v70-06?

          Originally posted by puttel View Post
          Kom ihåg att ta av batteripol om du tar ur säten. Om du inte har tillgång till att släcka lampor med dator sen. Fast det går ändå att få ner kablarna
          Jo batteriet har jag koll på,kan bli många fina felkoder annars.
          Nä jag vill göra det så smidigt som möjligt, kabeldragningen alltså,har inte lust att riva ur hela inredningen utan bara absolut nödvändigt,det ska bara vara för egen del,inte tävling så det behöver inte dokumenteras varenda buntband för regelverket.

          Comment


          • #6
            Re: Att tänka på innan riva stolar/mattor v70-06?

            Rev ur en kompis bil då han skulle sälja bilen och det var inte allt för krångligt tyckte jag

            Comment

            Working...
            X