Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderad Genesis A30.01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uppgraderad Genesis A30.01

    Vill bara visa upp min uppgraderade bas : )

    Gordon Taylor rekommenderar en uppgradering av Audiophile basarna ifrån genesis, där konhalsen stagas upp och ger bättre attack och anslag. Detta var det som var planerat att vara skillnaderna mellan A30.01 och A30.02 som aldrig hann släppas innan Genesis gick omkull och senare återföddes. (utan högtalare i sortimentet)

    Gordon fick därför i uppdrag att utföra dessa modifikationer på en av mina använda basar, så att jag kan göra lite lyssningstester i framtiden.

    Så i helgen skall det testas i Silversmurfen med ett Genesis Miniblock som steg och mitt P300Q till övriga element.

    Med vänlig hälsning

    Fluff
    Attached Files
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

    God bless the Amp Doctor !

  • #2
    Re: Uppgraderad Genesis A30.01

    Tufft med moddade grejer
    MVH Oliver

    Både gott ljud i bilen och utanför!
    BMW m5 f10
    https://www.garaget.org/?car=425750

    Comment


    • #3
      Re: Uppgraderad Genesis A30.01

      Vad menas med konhalsen? Är det formaren till talspolen?

      Varför så mycket lim på dustcapen?

      Comment


      • #4
        Re: Uppgraderad Genesis A30.01

        Halsen på konen är området mellan talspolens topp och damkåpan.

        Och eftersom Gordon skar bort damkåpan för att styva upp konhalsen på insidan, och inte hade några nya damkåpor så blev det nog lite rörigt när den limmades tillbaka. Men jag gav honom fria händer att Modda, så det får jag nog leva med : )

        Fluff
        sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
        Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

        God bless the Amp Doctor !

        Comment


        • #5
          Re: Uppgraderad Genesis A30.01

          Aha, är det hålen som gör dem svaga? Annars borde det ju vara starkaste delen av konen. Om de nu inte haft lite för tunt med material där i tillverkningen eller liknande.

          Du kan byta dammkåpa själv. Borde inte vara så mycket strul att skaffa en dammkåpa med rätt text osv ifall du vill snygga till den.

          Comment


          • #6
            Re: Uppgraderad Genesis A30.01

            Originally posted by Jonhny View Post
            Aha, är det hålen som gör dem svaga? Annars borde det ju vara starkaste delen av konen. Om de nu inte haft lite för tunt med material där i tillverkningen eller liknande.

            Du kan byta dammkåpa själv. Borde inte vara så mycket strul att skaffa en dammkåpa med rätt text osv ifall du vill snygga till den.
            Ja gissar att det kunde vara styvare, konen är ju ursprungligen tänkt för större lådor (a30 byggdes av Peerles åt Genesis), och denna del fick större påfrestningar i bilvärldens små slutna lådor med mycket effekt. a30.01 låter ju inte dåligt i orginal, men blev ännu ett snäpp bättre när de styvas upp.

            Skall se om jag hittar en kul damkåpa som kan åka på vid tillfälle

            Mvh

            Fredrik
            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

            God bless the Amp Doctor !

            Comment

            Working...
            X