Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer i reservhjulsbaljan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Subwoofer i reservhjulsbaljan?

Nädå.....det där är inte pressat med skohorn. Jag har mkt mer plats kvar under kanten på högersidan (sådär 2cm som jag vill in under, men det gör att lådan får överlappsform i den änden och jag har inte orkat fixa det XD ).
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Re: Subwoofer i reservhjulsbaljan?

Fick en förhoppning om att kunna få lite mer plats i skuffen när jag såg att Gladen har färdiga runda lådor.

Har idag en JL Audio 10" som står i ett hörn fungerar helt OK för mig men ibland, inte ofta, önskar man att det kunde vara mer plats i skuffen.

Så idag skulle jag mäta upp hur det ser ut under luckan i bak ifall om det skulle vara några problem, och lite problem tycker jag nog att det vart...
      Volvo har byggt bilen med ett fäste som tar upp nästan all plats.

Om man vilar lådan på fästet samt med något stöd omkring också så är det ca 17 cm kvar till mellangolvet (som i sin tur är ca 7 cm).
      Som idag använder jag inte alls detta eftersom man inte kan lyfta golvluckan då basen är i vägen, men skulle basen inte stå i skuffen så skulle man förmodligen använda detta.

Tror ni att om man skulle kapa mellangolvet och behålla delen där slutsteget ligger och köra utan detta och ordna med några enkla förvaringsmöjligheter alternativ verkligen offra detta och göra hål i den som motsvarar en rund låda?
      Med sista alternativet bör väl lådan bli någorlunda fixerad, eller?

Är man helt fel ute i tanken?

Är den runda Gladen 10" lösningen på mitt problem, eller skall man kanske bygga en annan låda med t.ex. 2x8" portat för att få lite mer plats där bak?

Mycket tacksam för tips
      Attached Files

Comment

Working...
      X