Announcement

Collapse
No announcement yet.

finns det något sätt man kan mäta vad som är plus och minus på kablarna/högtalarna?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• finns det något sätt man kan mäta vad som är plus och minus på kablarna/högtalarna?

Hej,tänkte byta ut högtalarna men har lite svårt att veta vilken kabel som är + och -,osäker på om det var olika färg på kablarna..,på original högtalarna sitter det en liten kontakt på stiften så jag hittar heller inte något + tecken där och stiften på original högtalarna är lika stora också,jag har hört att på länge man sätter sladdarna lika på höger och vänster sida så spelar det inte någon roll,stämmer det?
    Attached Files

Re: finns det något sätt man kan mäta vad som är plus och minus på kablarna/högtalarn

stora anslutning är plus och den mindre är minus har jag för mig

Comment

Re: finns det något sätt man kan mäta vad som är plus och minus på kablarna/högtalarn

Ett 1.5V-batteri löser problemet. Standard brukar vara att positiv signal flyttar konen utåt.
      Jonas, Umeå

Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
      Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

Comment

Originally posted by tvett View Post
        Ett 1.5V-batteri löser problemet. Standard brukar vara att positiv signal flyttar konen utåt.
        så kan man göra oxå =)

Comment

Hej,stiften ser lika stora ut tycker jag men så det är bara att ta ett 1,5 volts batteri och lägga +polen på batteriet emot högtalaren då?

Comment

Sätt batteriets poler till varsit stift. Det stiften som är kopplat till + när konen åker utåt är +.
            Jonas, Umeå

Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
            Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

Comment

Working...
            X