Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steg val?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Steg val?

det har du faktiskt rätt i:P men kablar mm har jag redan så det räcker och ocilloskop har jag så jag kan låna när det ska justeras in.

jag kommer ju köra stegen linkade så hur är det med justeringar då?
    TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Varför strappa stegen? Ska du bara köra ton?

Comment

nej nej:P

men för att få ut maximalt med effekt.

basvalet står mellan en Audiotop nemesis wn 15" eller två stycken Audiotop WF 15"
        och då blir det 2ohm och det får jag ut maximalt ifall jag kör stegen linkade.

Teknisk data:

600w rms 4ohm 0.1% dist 14.4v
        1000w rms 2ohm 0.1% dist 14.4v
        1500w rms 1ohm 0.1% dist 14.4v
        Dockningsbart 3000w rms 2ohm
        TEAM BROSSAN

Comment

eftersom spl dynamics ice 1500.1 ä uppe i den här tråden så tänkte ja att ja skriver här iställe för att starta en ny tråd. diskuterade det steget med en förut och kom fram till att steget har 21mm² ingångar på ström och jord ? och om steget är avsäkrat till 150a så kan ju inte det stämma för man får väl inte säkra av en 21mm² till mer än 100a ? så han räknade på nått sätt att steget egentligen borde ge ut 1000wrms i 1 ohm ? .. nu har ja inte en aning om det stämmer eller om ja har säknat rätt på att ström och jord ingångarna är 21mm²

Comment

det är 35mm2 ingångar på det steget, eller ja jah fick in det iaf.
            TEAM BROSSAN

Comment

Jag har ett begagnat spl dynamics ice 3500.1 liggandes till en bra peng om du vill ha.
              SM GULD 2009 ESPL 4
              SM GULD 2010 ESPL Unlimited
              HiFiMicke
              2011 BMW SQ EDITION Black On Black
              Team dBAkuten
              BMW e91 m-sport

Comment

Originally posted by Tobbe View Post
                det är bättre att köra med ett stort steg än flera små. Och jag är nog rätt så säker på att du får ett lika bra steg som ICE3500.1, men till bättre pris här

http://www.ljudia.se/bil-s82121/slut...3500d-p333167/
                De stegen är inte samma rätt att de använder liknande komponenter för att få ner priset på steget.

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Comment

Tror att du redan har skaffat slutsteg nu. Men kan tipsa om ett kanon steg om du ska driva det i 2 Ohm.

Alpine MRP-M2000 V-power.
                  Det steget lämnar riktigt bra med Effekt och kontroll.
                  Mitt steg är uppmätt till 2316 wrms @2 Ohm. Kör nu med 16v och får ut ruggigt mycket effekt.
                  I mina ögon ett av dom bättre stegen jag har provat kr/effekt (Och jag har provat måååånga)
                  sigpicMS-SOUND
                  Micke7406

Comment

Originally posted by Mikka View Post
                    Tror att du redan har skaffat slutsteg nu. Men kan tipsa om ett kanon steg om du ska driva det i 2 Ohm.

Alpine MRP-M2000 V-power.
                    Det steget lämnar riktigt bra med Effekt och kontroll.
                    Mitt steg är uppmätt till 2316 wrms @2 Ohm. Kör nu med 16v och får ut ruggigt mycket effekt.
                    I mina ögon ett av dom bättre stegen jag har provat kr/effekt (Och jag har provat måååånga)
                    kostade dock fläsk såg jag.... 7papp då får han ju ett .5ohms steg för samma peng som lämnar 3200wrms

Comment

Originally posted by Holst View Post
                      kostade dock fläsk såg jag.... 7papp då får han ju ett .5ohms steg för samma peng som lämnar 3200wrms
                      Läs en gång till och läs rätt OM han ska driva det i 2 ohm.

Tror inte han får den effekten i 2 Ohm i ovan nämnda steg i den belastningen.

Edit: Björn tar 6K för steget. och med tanke med vad man får så är det prisvärt.
                      sigpicMS-SOUND
                      Micke7406

Comment

Working...
                      X