Announcement

Collapse
No announcement yet.

Installation midbas framdörr

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Installation midbas framdörr

Har lite funderingar ang installationen på bilden.. Högtalaren känns stabil som den är monterad nu. När jag spelar utan att ha dörrsidan på så är det inte särskilt mkt vibrationer och knappt nån bas alls. Däremot så med dörrsidan på börjar det basa och vibrera utan dess like. Verkar nästan som dörrsidan i sig fungerar som "bas förstärkare" originalet hade samma fenomen. Låter nästan som det basar inne i dörren, som att basljudet vandrar ut i dörrsidan.
    Funderar därför på att lägga igen det stora hålet baktill på dörren, som syns på bilden. Vad tror ni? Tips någon?

Re: Installation midbas framdörr

Har lite funderingar ang installationen på bilden.. Högtalaren känns stabil som den är monterad nu. När jag spelar utan att ha dörrsidan på så är det inte särskilt mkt vibrationer och knappt nån bas alls. Däremot så med dörrsidan på börjar det basa och vibrera utan dess like. Verkar nästan som dörrsidan i sig fungerar som "bas förstärkare" originalet hade samma fenomen. Låter nästan som det basar inne i dörren, som att basljudet vandrar ut i dörrsidan.
    Funderar därför på att lägga igen det stora hålet baktill på dörren, som syns på bilden. Vad tror ni? Tips någon?
    Attached Files

Comment

Re: Installation midbas framdörr

ja lägg igen det stora hålet så ska du se att det blir skillnad, jag köpte mig 2mm alu plåt och sågade/klippte till och bankade till runt kanterna med kulhammare så det formar sig längst plåt och sedan borra hål runtom och poppnitade fast.

och till sist en massa dämpa matta
      Last edited by Svugg; September 16, 2015, 09:30.
      Beemer med enkel installation

Comment

Working...
      X