Hej allihopa! Jag ska bygga en baslåda till min Volvo s60 -06 och har tänkt att den skall stå i bakluckan med både bas och reflex riktat mot kupén.
Tänkte täta mellan baksäte och baslåda så verkligen allt går in i kupén.
Tänkte fråga er kunniga om detta är den bästa vägen att gå för att få så bra ljud som möjligt i kärran.
Har gjort en liten skiss på hur det skulle se ut ungefär (det som ska föreställa baslådan är luftutrymmet i lådan alltså skall detta omslutas med MDF)
Är fundersam över hur basreflexen skall vara utformad med tanke på längd och höjd, volymen är densamma som basreflexröret som är rekommenderat till baselementet jag ska köpa (4", 34cm långt)

Ska använda följande utrustning
Baselement
Slutsteg
Vad tror ni?
Alla sorts invändningar/tips är väldigt tacksamt välkomna!
/Robin
Tänkte täta mellan baksäte och baslåda så verkligen allt går in i kupén.
Tänkte fråga er kunniga om detta är den bästa vägen att gå för att få så bra ljud som möjligt i kärran.
Har gjort en liten skiss på hur det skulle se ut ungefär (det som ska föreställa baslådan är luftutrymmet i lådan alltså skall detta omslutas med MDF)
Är fundersam över hur basreflexen skall vara utformad med tanke på längd och höjd, volymen är densamma som basreflexröret som är rekommenderat till baselementet jag ska köpa (4", 34cm långt)

Ska använda följande utrustning
Baselement
Slutsteg
Vad tror ni?
Alla sorts invändningar/tips är väldigt tacksamt välkomna!

/Robin

Comment