Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL Audio frågor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JL Audio frågor

Hej

Har idag en bas-låda (JL Audio CP110-W0v3) som för mitt ändamål låter helt OK
    Dock nu i samband med att det är bilbyte på gång funderar jag på att byta låda också. Nackdelen med denna låda är att den är ganska djup (ca 45 cm) och tar en stor plats i bagaget.

På JL Audio's hemsida har jag hittat en 10" som är inte lika djup (ca 30 cm) och även portad, den heter HO110RG-W3v3. Denna verkar tydligen inte gå att köpa i Sverige. Volymmässig är den i princip lika stor men inte lika djup, därför tror jag den upplevs som mindre...

Däremot verkar 8" av denna modell att köpa i Sverige (HO108RG-W3v3).
    För ett antal månader sedan såg jag en sådan låda (8") och då man i butiken lovordade denna men var i denna stund inte inne på en mindre bas...

I HO-basen är det ett "bättre" element än den jag har idag, skulle denna 8" kunna jämföra sig med den 10" jag har idag?
    Visst skulle man kunna åka dit och provlyssna, tyvärr har jag ca 50 mil t.o.r. bara (om den finns kvar) samt just nu inget slutsteg i bilen då jag håller på att tömma den inför bilbytet.

Finns det några andra lådor som kan jämföras med denna HO-modell som är portade, samt bredare för att få en inte så djup låda.

Man kanske också skulle kunna ge sig på att bygga en egen låda med den bas man har idag? (dock enklare att bara handla)

Skulle verkligen uppskatta några kommentarer och förslag

/ J
Working...
X