Announcement

Collapse
No announcement yet.

Planering av SQ bygge i BMW E46 Sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Planering av SQ bygge i BMW E46 Sedan

    Tjenare! håller på att planera ett SQ bygge som ska ske nu i sommar i min nya bil.. Hade inte tänkt bygga något ljud men man har blivit beroende

    Huvudenhet har jag (Alpine CDE-178BT)

    MAX Budget 10 000

    Tänkte börja med att förklara vilka planer jag har.

    Framsystemet ska sitta på originalplatsen (6,5 i dörrarna och 1" diskanter)

    Frontsub i handskfack (plasta osv såklart)

    Ett steg för att driva hela systemet helst

    Hade tänkt att ge mig på att dela allting aktivt för att dels spara pengar på att slippa betala massa för passiva filter och dels för att lära mig det också
    Amega har jag hört är populära och köper jag elementen lösa så tror jag att jag kan trycka in det i min budget, Basen behöver jag inte lägga allt för mycket krut på för jag vill bara ha en bas som fyller upp dem lägre frekvenserna balanserat och snyggt.
    Lite frågestund..

    Hur bra är tidskompen på Alpine CDE-178BT?

    Vad för framsystem rekomenderar ni?

    Vad för bas rekomenderar ni till frontsub? (ganska liten volym att leka med)

    Hur många kanaler bör jag ha på slutsteget för att kunna ställa in allting ordentligt? Något steg ni rekomenderar?

    Någon som har erfarenhet av hur pass bra originalplaceringen av midbas är i en BMW E46?

    Har en Audison Bit Ten som jag är osäker på om den fungerar, den bara la av när jag hade den i V70in och sen har jag inte testat den efter det men ska se om BRL eller liknande kan kika på den, Om den nu fungerar så har jag slarvat bort kablar osv till den, finns det att få tag i löst?

    Sista frågan! Finns det någon klass i EMMA SQ som kommer passa mig bra när jag är färdig med bygget?

    som sagt, MAX budget exkl HU och kablar 10 000 (+- nån tusing gör inget)
Working...
X