Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips på 8" kit eller koaxial

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tips på 8" kit eller koaxial

    Ska sätta i nya högtalare i båten nu, har suttit 7" högtalare förr så 6.5" blir för litet, vill inte bygga en täckskiva över, så det lär väl bli 8" nu, högtalarna sitter skyddad för vatten men papp kon är väl inte det lämpligaste och effekten jag har är 150w rms från ett hertz steg, vad har ni o tipsa om för absolut max 1500:-, har egentligen inga större krav mer än att dom ska kunna spela ganska högt, har en 10" bas som tar hand om dom lägsta tonerna.

  • #2
    Re: tips på 8" kit eller koaxial

    Det som jag hittat som verkar vettigast hittills är dls 428, frågan är bara om dom spelar skapligt högt. Det enda jag har o jämföra med i båtväg är amega q-comp 60, det spelade tillräckligt högt, så skulle vilja kunna spela iaf i närheten av det.

    Comment


    • #3
      Re: tips på 8" kit eller koaxial

      Kolla om DLS har några UP8i kvar i lager.

      Mvh

      Fluff
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • #4
        Re: tips på 8" kit eller koaxial

        up8i finns fortfarande o köpa på tex sumo.se men kostar 4995:-, så jag beställde dls performance 428 då jag aldrig hört en dålig högtalare från Dls.

        Comment


        • #5
          Re: tips på 8" kit eller koaxial

          Originally posted by tobbe77s View Post
          up8i finns fortfarande o köpa på tex sumo.se men kostar 4995:-, så jag beställde dls performance 428 då jag aldrig hört en dålig högtalare från Dls.
          Kommer säkert bli nöjd, har samma erfarenheter av det märket även om jag bara ägt tre dls-kit totalt så har inget varit dåligt sett till prislappen.
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • #6
            Re: tips på 8" kit eller koaxial

            Ja, DLS 428 är ju enormt med spelglädje för rimlig peng, och ännu mer så när de reas ut holl de flesta handlare. En gammal goding helt enkelt : )
            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

            God bless the Amp Doctor !

            Comment

            Working...
            X