Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balanserade ingångar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balanserade ingångar

    Som en del vet så var det ett tag sedan jag mekade stereo,, men nu är det dags igen.. Jag har balanserade och ställbara lågnivåingångar på mina fina hq steg.
    Nu till min fråga. Signalen kommer gå via audison bit one. Har denna balanserade ingångar? Utgångar? Eller ska jag bara använda vanliga rca? (Coaxial)
    Kommer vara ca 20 cm mellan bit one och stegen, ca 4.5 m från cd till bit one.
    Tackar..

  • #2
    Re: Balanserade ingångar

    BitOne har dessvärre inga ballanserade in/utgångar.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #3
      Re: Balanserade ingångar

      Nu vart jag nyfiken.. Vad har du för steg?
      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
      --------------------------------------------------------------------------------
      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

      Comment


      • #4
        Re: Balanserade ingångar

        Oldschool steg med riktig byggkvalite 4x100 rms watt 20 kilo st..

        Comment


        • #5
          Re: Balanserade ingångar

          Låter häftigt! Blir också nyfiken på vad det är för steg!

          Jag tror inte det borde vara några problem att koppla från BitOne till dina steg. Du får göra egen adapter, bara. Och hoppas på att nivåerna funkar. Här finns info om det: http://www.rane.com/note110.html

          Om du absolut vill köra balanserat, så hade väl Zapco en DSP med balanserade min-din kontakter. DSP6-SL heter den. Men jag vet inte om den tillverkas längre..

          Eller så får du bygga om 230V PA-processor till 12V! Jag hade en ombyggd billig Behringer DCX-delningsfilter tidigare. Funkade ok, och var mycket enklare att jobba med jämfört bitOne, H800 osv. Osäker på ljudkvaliteten dock!

          Comment

          Working...
          X