Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ett eller två slusteg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ett eller två slusteg?

Hej!
    Har sedan tidigare ett RF T-8002 slutsteg som driver en Punch HE2 RFP3212.
    Ska nu uppgradera framsystemet med ett par Alpine SPR-60C och har därtill köpt ett RF T-4002 slutsteg.

Är det bäst att använda båda slutstegen för att orka driva denna setup eller kan jag lika gärna använda 4-kanalaren till både framsystemet och basen?

OM båda stegen ska användas: Räcker det med en 33mm^2 kabel som jag sedan splittar vid stegen eller krävs grövre?

Re: Ett eller två slusteg?

T4002 är ett 2 kanals

Comment

*T4004
      Gick lite fort där.
      Men såhär då. Drar jag 21mm2 till den. Orkar ett originalbatteri/generator i en S40 00:a dra runt båda?

Comment

snackar du om de grå svarta stora rf stegen? isåfall rekommenderar inte jag att köra basen på t4004 steget. kör bägge stegena. det är lite snålt med kraft i t4004 steget för att driva bas på det. det är ju mer byggt för middar och diskanter.

Comment

vad gäller kabeln så räcker väl 32mm2 till de två stegen men rekommenderar att alltid dra en 50mm2. och sen en splitt vid stegena.

Comment

Och installerar du båda stegen direkt kan du ju välja att köra framsystemet aktivt sen. Har du inte dragit kablar från stegen än så dra dubbla kablar fram till varje sida för att framtidssäkra med!

Comment

Grymt. Då ska jag försöka få tag på en schysst split som tar 50mm2.

Dubbla högtalarkablar kan vara en idé, tack. Dum fråga behöver jag dra RCA x2 även om jag endast kör fram på det steget, eller bryggar?

Fungerar det lika bra sedan att ta rca från out till in på steget för basen eller tappar man ljudkvalité eller liknande då?

Comment

Working...
              X