Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fluffs skryt tråd : )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Fluffs skryt tråd : )

Tufft som attan, har en RF bas som oxå var i F&F serien, 2003 ägde ju Rockford Corp Lightning Audio, så att båda varumärkena drog nytta av F&F sponsringen är ju förståligt. men det är mycket läckert att du har kartongen. Har du öppnat stegen och kollat att de är identiska på insidan?

Fluff
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

God bless the Amp Doctor !

Comment

Minns ej att RF hade speciell serie också? ..syns iaf inte i brl katalogen nr 2003 där dom visar reklam för prylarna

Hade faktiskt på den tiden F&F monosteget.(150@4 ohm,250@2ohm)
      Såg en skillnad mellan dom stegen jag hade på bilderna..F&F steget har basboost 12db@50hz,medan det gula bara har 6db@50 hz )

Även ägt det gula 4-kanal med fläkttillvalet som då kostade 388:- extra..

Har inte öppnat dom steget )
      Min projekttråd om olika bilar.
      http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=33360
      Äkta bio ljud
      http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
      Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
      http://mr-nonplus.blogspot.se/

Comment

Originally posted by Fluff View Post
        Shoot brother : ) Sitter och lyssnar på Genesis SA30, 2*15 watt class A, MMMMMMmmmmm
        Är det någon som vet ifall det går att modda SA30 så att det faktiskt går i klass A utan att det brinner upp? Förmodligen bara korkat med riktig klass A i en bil, men lite coolt vore det.

Comment

Originally posted by Jonhny View Post
          Är det någon som vet ifall det går att modda SA30 så att det faktiskt går i klass A utan att det brinner upp? Förmodligen bara korkat med riktig klass A i en bil, men lite coolt vore det.
          Det går inte så bra att köra "alla" 15 watt i Class A, men det går att justera upp BIAS ännu högre än det är ifrån fabrik. Steget kommer att bli ännu varmare, när jag gjorde det på mitt ena SA50 så blev det (monterat i bilen med god ventilation) ca 65 grader varmt, men det var inga problem, dock så drog det mycket grundström, men bra lät det, och SA30 är ju bara en nerskalad version av SA50, så det är bara att skicka till Gordon på Amp Doctor för uppskruvning av Bias, men helt klass A tror jag skulle bli lite väl varmt om det ens går.

Fluff
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

God bless the Amp Doctor !

Comment

Oj, 65 grader i flänsen är varmt. Riktigt varmt.
            Sist jag byggde klass AB förstärkare så provade jag olika biaseringar. Distorsionen blev högre när jag petade upp biasen. Iofs marginellt, så jag hörde ingen skillnad. Men det blev rejält varmt i kylflänsen. 2x15W i klass A känns som en stoor kylfläns.
            Sen kommer då tomgångsströmmen som blir rätt brutal. Kanske kan man justera bias efter hur högt man spelar. Jaja, jag har redan projekt så det räcker...

Comment

Working...
            X