Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gordons underverk !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gordons underverk !

    Hej Fluff.
    Hur låter DA110 tweakat då?
    Jag har själv ett gammalt och tweakat DA100, men det är inte tweakat av G.
    Sedan beställde jag tre år sedan ett custom made Five Channel steg (4x108W@4ohm + 1x390W@4 ohm/1x590W@2ohm) som enligt G klår även DM i ljudkvalitet. Det var en gåva åt mig själv som jag inte säljer i första taget och kostade fyrsiffrigt i pund, men billigt med tanke åp vad man fick.
    Det tog 2 månader längre än förväntat av G att tillverka, men steget har en underbar kombination av värme och rå kontroll.
    Härliga grejor!

    Comment


    • #17
      Re: Gordons underverk !

      Da110 steget låter super, men har även ett äldre Da100 s1 som är renoverat men inte modifierat, och det låter bra, men är inte i samma liga som DA110 steget. Har faktiskt mitt egna 5chan hos Gordon just nu, och väljer att inte uppgradera till 5 chan limited, utan väljer högre komponent kvalité, och högre Bias istället. 5 chan limited låter ju grymt bra, och rockar underbart. Du måste ha ett av mycket få i Norden
      Last edited by Fluff; March 21, 2015, 14:28.
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • #18
        Re: Gordons underverk !

        Hej, måste låta härligt. Ja, mitt steg är inte egentligen ett limited utan helt skräddarsytt. Tror att det fortfarande är ett unikt exemplar. I princip ett limited men med bättre komponenter och mera effekt och framför allt ännu bättre ljud. Aktiverade mig nu med bil hifi igen för att jag skaffade en V70 för ett år sedan. Nu kom M0bridge ut med sitt nya DA3 DSP, som gör att man kan koppla steg och nya högtalare utan extra underligheter.
        http://www.mobridge.us/products/da3-dsp-professional
        Tänkte prova på det. Tänker på en JL 10W6v3 sub.
        Vet bara inte vilka högtalare jag skulle välja fram. Varken midbas eller diskant.
        Brax Matrix, ScanSpeak, GZ Plutonium är nu alternativen, men det är ett svårt val.

        Comment


        • #19
          Re: Gordons underverk !

          Hmmmm, lättpåverkad är man

          Blev sugen på ett 5 Ch limited, så nu bygger Gordon om mitt som bara var inne för moddning till ett 5 Ch limited med extra SQ moddar, med nytt kretskort mm. väntetid 4 veckor och mycket pengar........

          Blanka leksaker är bäst

          Fluff
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment


          • #20
            Re: Gordons underverk !

            Originally posted by knysten View Post
            Hej, måste låta härligt. Ja, mitt steg är inte egentligen ett limited utan helt skräddarsytt. Tror att det fortfarande är ett unikt exemplar. I princip ett limited men med bättre komponenter och mera effekt och framför allt ännu bättre ljud. Aktiverade mig nu med bil hifi igen för att jag skaffade en V70 för ett år sedan. Nu kom M0bridge ut med sitt nya DA3 DSP, som gör att man kan koppla steg och nya högtalare utan extra underligheter.
            http://www.mobridge.us/products/da3-dsp-professional
            Tänkte prova på det. Tänker på en JL 10W6v3 sub.
            Vet bara inte vilka högtalare jag skulle välja fram. Varken midbas eller diskant.
            Brax Matrix, ScanSpeak, GZ Plutonium är nu alternativen, men det är ett svårt val.
            Man kan väl nästan inte gå fel med ScanSpeak..... Men du skulle ju kunna köra ett DLS Scandinavia system, låter fantastisk tycker i alla fall jag.

            Fluff
            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

            God bless the Amp Doctor !

            Comment


            • #21
              Re: Gordons underverk !

              Originally posted by Fluff View Post
              Hmmmm, lättpåverkad är man

              Blev sugen på ett 5 Ch limited, så nu bygger Gordon om mitt som bara var inne för moddning till ett 5 Ch limited med extra SQ moddar, med nytt kretskort mm. väntetid 4 veckor och mycket pengar........

              Blanka leksaker är bäst

              Fluff
              Jaha, jag är kanske delskyldig... Förlåt, var så god och grattis!

              Comment


              • #22
                Re: Gordons underverk !

                Originally posted by Fluff View Post
                Man kan väl nästan inte gå fel med ScanSpeak..... Men du skulle ju kunna köra ett DLS Scandinavia system, låter fantastisk tycker i alla fall jag.

                Fluff
                Nu är planen faktiskt att göra alla andra ändringar och först prova med original elementen aktiva, men med god dämpning. Med god tur så låter midbasen hyfsad tack vare steget, vem vet. Gissar på att jag får byta diskant ivf. men en sak i sänder.

                Comment


                • #23
                  Re: Gordons underverk !

                  Äntligen, men själv är bäste dräng

                  Som tidigare nämnts i tråden så har jag jagat efter en riktig Genesis serie 2 manual på nätet, utan framgång, och fått förlita mig på DLS genesis serie 1 manualen på DLS eminenta supportsida. Men jag hittade för en tid sedan en analog (papper) DLS genesis manual för serie 2 på vinden på landet, den har nu scannats i sin svenska och engelska utgåva, och är skickad till DLS hjälten Gunnar, som nu har lagt på den på DLS hemsida, så att andra kan ha nytta av den.

                  Mvh

                  Fluff
                  sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                  Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                  God bless the Amp Doctor !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gordons underverk !

                    Originally posted by Fluff View Post
                    Äntligen, men själv är bäste dräng

                    Som tidigare nämnts i tråden så har jag jagat efter en riktig Genesis serie 2 manual på nätet, utan framgång, och fått förlita mig på DLS genesis serie 1 manualen på DLS eminenta supportsida. Men jag hittade för en tid sedan en analog (papper) DLS genesis manual för serie 2 på vinden på landet, den har nu scannats i sin svenska och engelska utgåva, och är skickad till DLS hjälten Gunnar, som nu har lagt på den på DLS hemsida, så att andra kan ha nytta av den.

                    Mvh

                    Fluff
                    .

                    Bra att dela med sig.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Gordons underverk !

                      Hittade oxå en gammal SA50 / SA30 genesis Manual, ifrån tidigt 90 tal, den skal oxå scannas, nostalgi
                      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                      God bless the Amp Doctor !

                      Comment

                      Working...
                      X