Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 sc -08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saab 9-3 sc -08

    Har precis inhandlat en 9-3 08.
    Och nu vill jag sätta in högtalare i dörren.
    Någon som har koll på vilka kablar som är fördragna till högtalarna i dörrsidorna?
    sitter ett kontaktstycke med ett antal kablar som inte är anslutna till något, misstänker att några kan används provisoriskt till 6,5"
    Idag sitter det 3st högtalare i brädan samt 2 st i bakluckan och skall uppgraderas inom kort tid. Men skulle behöva få igång dörrarna asap.
    Har ingen större koll på vad det är för system i bilen, slutsteg antagligen inte.

    MIcke

  • #2
    Re: Saab 9-3 sc -08

    Får börja med att gratulera till ett bra bilval! Är du säker på att du har tre högtalare i brädan? Åtminstone i dom äldre modellerna så hänger centerhögtalaren ihop med dörrhögtalarna, kan dock ha ändrats iomed faceliften.

    Hur som helst, kablarna till dörrarna går till ett grönt kontaktstycke på vänster sida bak där det i dom större systemen sitter ett slutsteg, stiften du är ute efter är dom fyra längst ner till vänster sett från kontaktens framsida, har tyvärr inte kabelfärgerna tillgängliga men det är väl bara att koppla på en högtalare i andra änden och dutta med ett AA-batteri på kablarna så märks det när det låter från högtalaren.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Saab 9-3 sc -08

      Hej
      noop är inte säker på centern.
      kan man uppdatera med original steg och i så fall vilka ska man ha?
      vill försöka att göra så små ingrepp som möjligt i bilen
      ska försöka få in ett par 6.5" dls i dörrarna så lite tajt ut men de ska nog funka.
      vill ju även försöka få in Bluetooth till stereon men har inte kollat upp vilka grejer som behövs för detta.

      Comment


      • #4
        Re: Saab 9-3 sc -08

        Ja det bör gå att koppla in ett originalsteg relativt enkelt då det sätts mellan originalstereon och högtalarna, hur man exakt går tillväga vet jag dock inte men den infon bör vara rätt lätt att få tag på via internet. Kan hända att det behövs nån omkoppling nånstans men tror inte du ska behöva göra nåt mjukvarumässigt ingrepp. Förstärkaren du ska ha heter 12773381 eller liknande.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Saab 9-3 sc -08

          sån här?

          http://www.bildelsbasen.se/global/im...width=&height=

          Comment


          • #6
            Re: Saab 9-3 sc -08

            Ser rätt ut men då jag inte haft lös mitt steg så är det svårt att säga baserat på den bilden. Kan försöka kolla lite bättre ikväll.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment

            Working...
            X