Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad har jag missat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad har jag missat?

    Har precis satt i en enkel Din pioneer från förra bilen till min bruks Golf 4 med plug n play kablage=orginal. Allt lirar genom slutsteg som oxå följt med från förra bilen. Nu slår remotekabeln inte av slutsteget när man fimpar systemet. Det pluppar till lågt i högtalarna när HU stängs av via knapp eller nyckel men slutsteget står kvar på. Vad kan jag ha missat? Remotekabeln är påskarvad i samma kontakt som tidigare. Några idéer på vad jag kan ha missat? Audison lrx steg... Gissa vilt, allt är bättre än inget...

  • #2
    Re: Vad har jag missat?

    vart e remoten satt mer exakt sa du?

    Comment


    • #3
      Re: Vad har jag missat?

      Den är satt med hona/hane kontakt på elantenn/remote (blå) och satt så i förra bilen likaså.. Jag är konfunderad då avstängning skulle vara ett problem, tvärt om så hade jag bara svurit... Finns det normalt någon sladd ut från HU som har kräm då resten är avstängt, typ remember för någon extern enhet? Tankevurpa säkert, men vart mån tro. Överledning är det ju på något sätt.

      Comment


      • #4
        Re: Vad har jag missat?

        testa ta bort remoten från steget, slocknar steget? om inte så mät spänningen på remote ingången (+ till remote och - till bilens jord), passa även på att dubbelkolla så det inte ligger emot ett par trådar mot remote ingången från Pluskabeln som går in i steget.

        Då vet du ju om det är hu/kabeln från hu eller steg som strular
        / Jimmy

        Comment


        • #5
          Re: Vad har jag missat?

          Var ute och rev ut HU och kikade in kablarna. Rev isär elantenn kabeln ur bilens ISO sida så bara HU och steg satt ihop, orginal så är denna byggd som en grenkontakt, och VIPS så funkar det... Varför det är spänning ifrån bilen in på denna kabel fattar jag inte Men nu funkar det! Tack för idéer!

          Comment


          • #6
            Re: Vad har jag missat?

            Vw började så typ 00 eller så!
            Röd/blå är konstant 12v och troligen för att maskinerna ska få mer ström.
            Var glad att du inte eldade upp radion, finns en anledning till att den kontakten du nämner är urkopplad från fabrik...
            __________________
            Mvh Jonas
            Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
            8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

            Comment

            Working...
            X