Announcement

Collapse
No announcement yet.

Era värsta felköp inom bilstereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Era värsta felköp inom bilstereo

    Såg till min förfäran att ett visst företag fortfarande finns kvar , trodde att KO och ARN hade lyckats få stopp på honom.....

    För ca 25 år sedan beställde en kompis ett ( dyrt )bilstereopaket av mr K### B####### trots våra enträgna varningar .

    Det bestod av :
    En B#######-HU med " 4 x 80 W Mosfetförstärkare !!! "
    En B####### 7-bands EQ
    2 st 6 x 9 av märket XXXXL Bass Monster Magnets
    En B####### förstärkare på 2x massa watt (uppgivna )
    2 st 10" B#######basar ur " Brontosaurius series"

    Han kopplade in allt i bilen och det lät kattskit !!!

    Kompisgänget tillkallades och vi mutades med frikostiga mängder Jolt och ostkrokar för att vilja befatta oss med eländet

    Felsökning inleddes och vi konstaterade att systemet brusade rejält och saknade all kraft och musikalitet .

    Ut med EQ:n och bruset försvann men ljudet var platt och ynkligt .
    Stoppade dit ett RF Punch 75 istället för B#######steget och det rockade på ordentligt fast då bottnade basarna som var open air-monterade .

    Det följde ju med lådförslag till basarna så en 19 mm spånskiva fick sätta livet till och en sluten låda byggdes .

    När vi skulle montera basarna i lådan visade sig korgarna vara 1 cm ovala ,
    inte undra på att dom lät konstigt !!!

    Jag ringde till B#######s kundtjänst och fick rådet att rikta korgarna med gummiklubba eftersom " det är inte så noga bara inte konerna skrapar i "

    Steget fick följa med brorsan till UMU:s elektroniklabb där det visade sig att det bara gav 2x8 W om man höll sig under 1 % distorsion .

    Efter diverse reklamationer , arga brev och hot om polisanmälan tog B####### igen allt utom HU och 6x9.orna .

    Ett bra tag senare hade kompisen inbrott i bilen , tjuvarna for med blinkersspaken men lämnade kvar stereon !!!
    Gissa om vi skrattade....

  • #2
    Re: Era värsta felköp inom bilstereo

    Det här gjorde min fredag!!!!! Hahahaha!


    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Era värsta felköp inom bilstereo

      Kan inte påstå att jag är förvånad över din erfarenhet, rätt förvånad dock jag med att han fortfarande finns kvar! Men han ligger väl konstant på gränsen så att han (tyvärr) alltid klarar sig.
      Last edited by ChriZtoffer; October 25, 2014, 12:57.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: Era värsta felköp inom bilstereo

        #ent #illebro

        Jag vill inte heller hänga ut någon, men det verkar ju varnas för den karln över hela internet!

        Comment

        Working...
        X