Announcement

Collapse
No announcement yet.

nya 6,5orna, liiiite för små för att skruva fast

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nya 6,5orna, liiiite för små för att skruva fast

Slängde ut mina gamla MDS 6,5or och köpte nya Alpine 6,5or i tron om att det bara var att skruva tillbaka på samma ställe (dörrsidor).

Nu är Alpine ca 5-10 mm mindre i diameter så använda samma skruvhål går inte.

Det utskurna hålet för högtalaren är så pass stort att jag inte har några marginaler för att borra nya skruvhål. Högtalarens diameter är alltså precis för liten...

Vad göra?

Re: nya 6,5orna, liiiite för små för att skruva fast

fundera på om du kan skruva dit såna här innan.

http://www.brl.se/sv/artiklar/65-mdf-ring.html

Comment

Vad är det för bil?
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

Comment

Mitsubishi lancer 2004

Dock har tidigare ägare redan modifierat dörrsidan för att pressa in de gamla eftermarknadsgrejerna. Det är m.a.o. inte längre orginal mått...

Comment

Testa att limma fast en bit 6 mm mdf på baksidan av dörrsidan, såga ut hålet så att det passar dimensionerna på dina nya alpine högtalare. Då sitter de oxå styvare och spelar bättre.

Fluff
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

God bless the Amp Doctor !

Comment

i en volvo jag haft tryckte jag dit mina dörrhögt i butylgummi ,,,,,sitter som berget ,,alltså att org högtalarkorg går sönder innan gummit släpper ,,dessutom tätar det bra

om du inte kan skruva alltså

Comment

Working...
            X