Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med felsökning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med felsökning

Söker nu lite hjälp med felsökning i anläggningen då jag har haft problem med detta under hela sommaren.

Problemet är att ljudet dör i en eller flera högtalare i mitt 4-vägssystem, helt oregelbundet. Det varierar mellan vilka eller vilken som dör och tiden som ljudet är borta är också olika. Finns inget direkt mönster förutom att subben alltid spelar. Höjer jag rejält så sprakar det till lite och allt fungerar på väldigt hög volym men sänker jag så dör oftast någon/några. Tecken på strömproblem nånstans? Ibland kan dom sjunka i volym också istället för att dö helt.

Framsystemet är uppdelat på 3 steg: 1 till midbas, 1 till mellanregister, 1 till diskant. Använder en dsp till detta.

Det jag har provat hittills är:
    - Nya lågnivåkablar
    - Annan Dsp och utan dsp
    - Annan HU samt olika ljudkällor (aux, cd, radio)
    - Har mätt spänningen till alla steg och HU, över 13v överallt.

Har ni några idéer? Vore konstigt om alla 3 stegen är trasiga. Detta hände helt plötsligt och inte efter att jag grejat med något.

Re: Hjälp med felsökning

Kollat remote? Jorden?

Comment

Remoten borde inte vara tokig eftersom att ibland bara en kanal per steg dör. De går inte i protection heller. Jorden borde väl vara bra om det är över 13v? Sitter 50mm2 i en renskrapad bältespunkt.

Comment

Öppna upp steget o se om det e glapp i en lödning?

Comment

Det är i så fall alla 3 steg som fått en glappande lödning samtidigt, känns långsökt..

Comment

Signalkällan som spökar då?

Comment

Vad har du för bil ?
              sigpicMS-SOUND
              Micke7406

Comment

Working...
              X