Announcement

Collapse
No announcement yet.

någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

    tja

    undrar om någon vågat lasta ner ovanstående i 0,5ohm eller lägre med lyckat resultat?

    Har tankar på att köpa ett till och köra linkmode men lastar dom i 1ohm då så 0,5 per steg.

  • #2
    Re: någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

    Originally posted by jimmaiy
    tja

    undrar om någon vågat lasta ner ovanstående i 0,5ohm eller lägre med lyckat resultat?

    Har tankar på att köpa ett till och köra linkmode men lastar dom i 1ohm då så 0,5 per steg.
    Nog bättre du köper 2 x spl 3500

    Comment


    • #3
      Re: någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

      Originally posted by ville91 View Post
      Nog bättre du köper 2 x spl 3500
      Vad grundar du det på har du testat lasta ner ett gzpa 4k som tråden handlar om?

      Comment


      • #4
        Re: någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

        Ne men läst att många gz 4000 e lätt för att brinna om man har för låg last

        Comment


        • #5
          Re: någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

          Originally posted by ville91 View Post
          Ne men läst att många gz 4000 e lätt för att brinna om man har för låg last
          Du har läst ja!

          Som alla andra steg , juh lägre du lastar desto mer ampere krävs , det är felet många gör. Har man en bra tilltagen strömbank... då kan under hända.

          Till trådskaparen , docka inte så lågt , docka i 2 ohm så stegen ser 1 ohm styck, garantin gäller inte och till musik så vandrar impedansen så pass att du riskerar mer än du tjänar.

          Och har du otur så fräser du bägge stegen.

          Har testat gzpa4k i 0.5

          Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

          VEM FAAAN VAR WIECHERT?

          Comment


          • #6
            Re: någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

            Originally posted by Stickan View Post
            Du har läst ja!

            Som alla andra steg , juh lägre du lastar desto mer ampere krävs , det är felet många gör. Har man en bra tilltagen strömbank... då kan under hända.

            Till trådskaparen , docka inte så lågt , docka i 2 ohm så stegen ser 1 ohm styck, garantin gäller inte och till musik så vandrar impedansen så pass att du riskerar mer än du tjänar.

            Och har du otur så fräser du bägge stegen.

            Har testat gzpa4k i 0.5
            Precis med rätt bank finns andra förutsättningar.
            Tyvärr har jag nog inte tillräcklig batteribank och det är som du säger att vid vissa frekvenser kanske man är en aning för lågt.

            Problemet är att jag bara kan koppla 0,25 1 eller 4 ohm på mina spld1or så får byta steg då för att kunna köra i 1ohm.

            Ot har du lagt ner billjudet? Minns din golf med re mt och db5000.

            Comment


            • #7
              Re: någon som kört ground zero gzpa1.4000 i 0,5?

              Ot har du lagt ner billjudet? Minns din golf med re mt och db5000.
              Nej det har jag inte , i år kör jag en grön 855a med olika setuper med GZ 12or , samt råkade få ta hand om AI-Groups lilla vito efter en stund i Skåne.

              Samt att jag försöker få ut den gula 850n tills nästa säsong

              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

              Comment

              Working...
              X