Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förstärka aux signal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Förstärka aux signal?

    Har precis köp mig en cls mercedes, dom har tydligen ett känt problem att man får väldigt låg volym om du spelar musik via aux, betydligt lägre än via cd / radio.

    Har testat med iphone / samt andra mobiler och får bäst/ högst via iphone.

    Har läst att många från staterna kör med någon form av förstärkare för att göra aux signalen starkare. Detta är visseligen ganska dålig lösning men har hört om ett flertal som det fungerar tämligen bra för.

    Är det någon här som har några ideer om hur man kan boosta aux signalen?

    Mvh Anton N

  • #2
    Re: Förstärka aux signal?

    Jag hade samma problem i min SAAB 9-3SS, där löste jag det med en liten hörlursförstärkare som jag hittade på Ebay. Märker ingen skillnad på ljudkvalitén men det blev betydligt högre volym, ungefär samma som från CD. Man kan koppla in den mellan telefon och AUX ingång men jag valde att göra en lite mer permanent lösning där den löddes in på kabeln i bilen.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Förstärka aux signal?

      Det låter ju bra! Hur är det med hörlursförstärkare kan man använda vilken som helst? Har du något tips på vilken man skulle kunna köpa?

      Mvh

      Comment


      • #4
        Re: Förstärka aux signal?

        Funktionen är väl ungefär densamma oavsett vilken man väljer, jag var ute efter en som var så liten som möjligt (helst utan chassie då den skulle gömmas undan) och utan volymratt, så jag köpte en sån här: http://m.ebay.com/itm?itemId=110880459029
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Förstärka aux signal?

          Hej Christoffer

          Hur fixade du med ström till denna hörlursförstärkare. Jag tänkte koppla på den efter aux utgången på mitt JBL MS-8 vidare via aux kabel fram i min SAAB 93 -05 ss.

          Med vänlig hälsning,
          Thomas

          Comment

          Working...
          X