Announcement

Collapse
No announcement yet.

80tals Clarion 986 MX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 80tals Clarion 986 MX

    Kanske kommer in med lite udda fråga!? Jag har en BMW som vart seriöst renoverad 1984. I samma veva så monterades det in ett på den tiden skapligt Clarion system. Jag köpte bilen för ca 10år sen utan bandaren och equalizern. Dom var redan borta. Men nu för några veckor sen så fick jag tag på båda två. En av dom gammla ägarna gick förbi pizzerian som vi var på och kände igen bilen! Han kom och frågade vems bil det var, och han hadde kvar stereon! Jag vart jätte glad och alla kablar passade direkt! Men,,, det är ett stöld skydd på den (cats) och jag vet inte hur det funkar. Gammla ägaren kommer inte ihåg hur man gör. Finns det nån här som kan hjälpa? Finns det nån standard cod som man skulle kunna prova. Kan man gå förbi koden? Alla tips motages gärna!! Det är inte för ljud kvaliten jag vill ha igång den (bandare!) utan för att den passar så bra i min 70tals körra...
    Bandaren heter Clarion 986 MX
    Last edited by chevelle-70; March 25, 2010, 12:09.

  • #2
    Re: 80tals Clarion 986 MX

    Cats var en 4-siffrig kod, et är tyvärr det enda jag mins från dem! Florerade massa rykten under den tiden att det skulle fungera att ha dem i frysboxen ett tag så skulle enheten "nollas", men hur mycket sanning som ligger i det vet jag ej!
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

    Comment


    • #3
      Re: 80tals Clarion 986 MX

      Haha, ja det finns lite plats i frysboxen så det kan man väll prova!! Det verkar som det bara finns siffror från 1-6 kan det stämma?

      Comment


      • #4
        Re: 80tals Clarion 986 MX

        yepp stämmer bra det, du använde "radio knapparna" för att knappa in koden.
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

        Comment


        • #5
          Re: 80tals Clarion 986 MX

          Ska man trycka på nått mer före eller efter coden? Såg att du hadde en Buick g,n , gillar verkligen dom med turbo 6an, en riktigt potent bil!! Sleeper varning, inte så många som vet var det är för bil!

          Comment


          • #6
            Re: 80tals Clarion 986 MX

            Mins inte riktigt! Men tror den ska fråga code, sedan ska det bara vara att knappa in den, misslyckas man så är et någon form av spärr, men mins inte om det var permanent eller om det var typs tidlås,1h eller likande! Bore finnas någon som har en manual till en clarion med cats liggandes, dom var ganska vanliga!

            Hehe, jo Buicken ser ut som en volvo 740! :P Men går "lite" bättre! Dom fick lite mer uppmärksamhet efter sista Fast & Furius filmen. Så en riktigt trevlig bil! Bara rulla genom bilprovningen med över 500hk under huven!
            Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

            Comment

            Working...
            X