Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ytterligare tråd om ett bastips...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ytterligare tråd om ett bastips...

Sitter och planerar och funderar uti en anläggning till min cheva pickis enkelhytt. Har tyvärr inget utrymme bakom ryggstödet för en baslåda så dom enda egentliga alternativen jag har är antingen bygga lådor i underredet till soffan med basarna riktade rakt upp mot röven alternativt bygga en liiiten låda och ha den på tunneln mitt på golvet. Tyvärr vill jag inte offra benutrymmet helt med en låda, vill kunna köra med 2 passagerare längre resor utan att den som sitter i mitten måste vara benlös..
    Min fråga är då om någon har ett tips på en någorlunda kraftig bas, typ en åtta, som klarar en extremt liten sluten låda?

Re: Ytterligare tråd om ett bastips...

Jbl gto804 8"
    Gladen sqx08 (talas mycket varmt om denna här på forumet) 8"
    JL 6w3 6,5"

Alla vill ha liten volym och låter, vad jag förstår det som, mycket bra!
    jBL:en låter minst bra av de tre, men absolut inte dåligt. det är väl en smaksak misstänker jag.

Comment

Nåt annat förslag? Kan ändra lite det jag skrev till att jag vill ha en väldigt kraftig bas istället =)
      Ingen som nappar på idén om lådor under stolarna riktade uppåt?

Comment

Vilka maximala yttermått kan lådorna under stolarna ha i så fall?

Comment

Kommer inte ihåg exakta måtten men om man riktigt maximerar så tror jag en total innervolym på 14,5 liter.

Comment

Jag tänkte att om höjden var tillräcklig så skulle det kanske ha funkat med tex 2 st 6,5" som riktas framåt istället för att ha bas som spelar uppåt.

Comment

Man måste känna till måtten, inte bara volymen eftersom de olika måtten avgör för om du får plats med en 12"are eller hur djupt elelementet kan vara osv.

Comment

Working...
              X