Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådberäkning GZ gzrw46spl

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lådberäkning GZ gzrw46spl

Hejsan.

Jag har köpt mej en Ground Zero Radioactive GZRW46SPL som jag tänkte driva med ett Ground Zero Plutonium GZPA1.4000DXII steg.
    Så till min fråga är hur många liter bör min låda ligga på?, Ska Spela allaround me den.

MVH Johan

Re: Lådberäkning GZ gzrw46spl

Manualen rekommenderar 165 liter netto avstämd till 40 Hz med 2 st 6" portar som är totalt 33 cm långa (inklusive trattar), en sån låda ser åtminstone i teorin ut att spela ganska allround. Jag skulle även kunna tänka mig att ha lite längre portar för att sänka avstämningen ett par Hz.

Comment

Okej jag tackar för hjälpen optima

Comment

Ta det lugnt med volymratten bara om du ska lasta 1 ohm för den basen kommer gå fort annars med det steget.
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

Ingen rekommendation för låda, då jag inte har egna erfarenheter av denna bas.

Men däremot rekommenderar jag starkt att koppla basen i seriekoppling till detta slutsteg! Med en 4 ohms koppling får du en aning mera kontrollerad bas (även om lådan inverkar mera på denna sak). Därtill kommer 1200W att räcka bra till för att spela hårt och tryggt även lågbas.

Comment

Originally posted by TomOlander View Post
            Ingen rekommendation för låda, då jag inte har egna erfarenheter av denna bas.

Men däremot rekommenderar jag starkt att koppla basen i seriekoppling till detta slutsteg! Med en 4 ohms koppling får du en aning mera kontrollerad bas (även om lådan inverkar mera på denna sak). Därtill kommer 1200W att räcka bra till för att spela hårt och tryggt även lågbas.
            Håller med!
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

Working...
            X