Hej!
Har krånglat och byggt lite. Har just nu denna setup i en pontiac -65a.
Ett par 3.5" JBL i intrumentbrädan. Ett par 5.25" JBL kit. Middarna sitter under intrumentbrädan i fina lådor och dom små söta diskanterna sitter en på var sida på brädan. Dessa drivs av stereon så länge.
6st Ground-Zero 7x10 i hatthyllan drivna av ett rockford 4kanals.
2st GAS 10" och ett JBL 70001 steg.
Mitt problem är att vid volym 23-24 så är framsystemen maxade, ett jävla väsen. Alltså dom som drivs av stereon. Däremot så behöver jag vrida upp gainen väldigt mycket (nästan fullt) på rockford-steget som driver 7x10orna såpass att det blir ett väldigt tråkigt konstant brus samt även lite oljud av generatorn.
sänker jag gainen till strax över hälften så blir det nästan knäpptyst i brus.
Baslåde kombinationen låter också bättre om jag närmar mig 30-35 istället.
skulle vilja sänka integrerade effekten något, eller höja signalen ut. Har letat runt men börjar bli ordentligt vilsen i den där stereon nu.
Har krånglat och byggt lite. Har just nu denna setup i en pontiac -65a.
Ett par 3.5" JBL i intrumentbrädan. Ett par 5.25" JBL kit. Middarna sitter under intrumentbrädan i fina lådor och dom små söta diskanterna sitter en på var sida på brädan. Dessa drivs av stereon så länge.
6st Ground-Zero 7x10 i hatthyllan drivna av ett rockford 4kanals.
2st GAS 10" och ett JBL 70001 steg.
Mitt problem är att vid volym 23-24 så är framsystemen maxade, ett jävla väsen. Alltså dom som drivs av stereon. Däremot så behöver jag vrida upp gainen väldigt mycket (nästan fullt) på rockford-steget som driver 7x10orna såpass att det blir ett väldigt tråkigt konstant brus samt även lite oljud av generatorn.
sänker jag gainen till strax över hälften så blir det nästan knäpptyst i brus.
Baslåde kombinationen låter också bättre om jag närmar mig 30-35 istället.
skulle vilja sänka integrerade effekten något, eller höja signalen ut. Har letat runt men börjar bli ordentligt vilsen i den där stereon nu.

Comment