Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood KDC-BT92SD. Sänka integrerade effekten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kenwood KDC-BT92SD. Sänka integrerade effekten?

Hej!
    Har krånglat och byggt lite. Har just nu denna setup i en pontiac -65a.

Ett par 3.5" JBL i intrumentbrädan. Ett par 5.25" JBL kit. Middarna sitter under intrumentbrädan i fina lådor och dom små söta diskanterna sitter en på var sida på brädan. Dessa drivs av stereon så länge.

6st Ground-Zero 7x10 i hatthyllan drivna av ett rockford 4kanals.
    2st GAS 10" och ett JBL 70001 steg.

Mitt problem är att vid volym 23-24 så är framsystemen maxade, ett jävla väsen. Alltså dom som drivs av stereon. Däremot så behöver jag vrida upp gainen väldigt mycket (nästan fullt) på rockford-steget som driver 7x10orna såpass att det blir ett väldigt tråkigt konstant brus samt även lite oljud av generatorn.
    sänker jag gainen till strax över hälften så blir det nästan knäpptyst i brus.
    Baslåde kombinationen låter också bättre om jag närmar mig 30-35 istället.

skulle vilja sänka integrerade effekten något, eller höja signalen ut. Har letat runt men börjar bli ordentligt vilsen i den där stereon nu.

Re: Kenwood KDC-BT92SD. Sänka integrerade effekten?

Enligt manualen så kan du sänka nivån på kanalerna i X-over-inställningarna.

Comment

Jo, men då verkar den sänka även utgående signal till slutstegen. Vilket innebär samma skit ändå. Jag kan kika igen, kan ha haft fel.

Har läst manualen och tycker att med tanke på att det är så mycket funktioner överallt så är det ganska tunt vad dom egentligen gör.

Comment

Om du går in på dta så finns channel level som du kan sänka å höja individuellt per kanal

Comment

Jo där finns
          Front
          vänster höger
          Rear
          vänster höger
          subwoffer
          vänster höger

sänker jag front så sänks ju även lågnivån på front.
          Stereobilden är ju totalt ignorerad så jag har ju dom 4 högtalarna fram är ju front/rear ut ifrån stereon. så jag kan ju inte bara sänka front för då sänker det bara ena paret, samt ett par där bak. sänker jag rear så sänker det ju andra paret samt två par bak.

borde haft ett steg där fram också så hade saker varit enklare.

Comment

Du kan inte dela frontarna lite högre då? Så kanske dom klarar lite mer pisk? Förlorar ju lite bas men kanske är bättre än att det låter skit iaf

Comment

Fast i ditt läge hade jag nog skippat nåra 7x10 och kört steget till frontarna istället!

Comment

Om du sänker nivån där i enheten och vrider upp gainen något då? Borde ju ge den effet som du är ute efter.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                X