Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS CA-21 fullregister på högnivå alt. GZ-uranium med högnivåomv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DLS CA-21 fullregister på högnivå alt. GZ-uranium med högnivåomv

Hallå!

Intresset har varit svalt i några år, men jag tänkte stoppa in lite gamla grejer i bilen iallafall.

Det jag primärt behöver lite input på är vilket alternativ som är vettigast. Jag har ett DLS CA-21 (tvåkanalssteg, högnivåingång, drygt 100W/ch) och ett klart bättre GZ uranium 4125SQ 4-kanalssteg (2x450W), dock saknar denna högnivåingång.

Jag har tänkt behålla orginalstereon, har dock en schysst Nakamichi liggandes om orginalstereon inte håller måttet... Det är en VW Delta-12 tror jag. Men då blir det ett klart mer omfattande projekt eftersom det sitter en dubbeldin osv. Gillar även rattstyrningen mycket.

Det som ska drivas är ett CDT HD-63 (typ sexhalvor med imagetweeter och main tweeter, inte braxial som på bilden).

Svaret kanske är uppenbart, att ta det bästa steget. Men jag gillar att DLS-steget är billigt och inte ömtåligt samt att slippa köpta en vettig hög-lågnivåomvandlare. Eller är det så att högnivå på fullregister är ett dåligt val?

Andra imput? Tack så länge!

Re: DLS CA-21 fullregister på högnivå alt. GZ-uranium med högnivåomv

Vilket lät bäst när du hade det senast inkopplat?
    OT, kan man få köpa nakamichin? :-D isf vilken e det?

Comment

Originally posted by brorssan View Post
      Vilket lät bäst när du hade det senast inkopplat?
      OT, kan man få köpa nakamichin? :-D isf vilken e det?
      Bra fråga! Jag kan nog ha testat det, minns inte helt. Kommer ihåg att Uraniumsteget spelade bra iallafall. Kommer inte heller ihåg om jag bryggade det eller om det även matade subbasen.

Frågan är ju om signalen från radion är tillräckligt bra, känns dumt att lägga pengar på en omvandlare annars. Eller?

Ser att jag överspecade effekten till steget, gjorde en snabb googling. Det är 450W max om det nu spelar någon roll. Nakan vill inte skiljas från mig

Comment

Lugar det inte åt att du använder originalradio och dls steget? Du vill ha kvar rattstyrningen och då blir det högnivå med dls steg. enklast möjligast!?

Comment

Lugar det inte åt att du använder originalradio och dls steget? Du vill ha kvar rattstyrningen och då blir det högnivå med dls steg. enklast möjligast!?
          Jo det blir nog så. Signalen är antagligen så dålig ifrån bandaren att jag inte kan förvänta mig så mycket oavsett. Vi får se hur det slutar... Mycket vill ha mer heter det ju

Sökte runt lite och hittade en tråd om just konvertering till enkel-din i en likadan Passat. Verkar som det krävs byte av hela mittkonsolen för att få till det.

Comment

Har dämpat ena dörren och monterat lite idag. Kul Lite bök att dämpa dörren invändigt då rutan måste lossas etc.
            Last edited by dunkel; March 20, 2014, 18:45.

Comment

Brl har konverteringsram till dubbel din, men med den kan man väll montera enkeldin också om man e finurlig, läste något om att din orginalare e något mindre än en eftermarknads med dubbeldin.

Comment

Brl har konverteringsram till dubbel din, men med den kan man väll montera enkeldin också om man e finurlig, läste något om att din orginalare e något mindre än en eftermarknads med dubbeldin.
                Har kollat på BRL med flera, BRL hänvisar till leverantören http://www.acvgmbh.de/shop4/index.ph...894ghrc5jitk90 där jag inte hittar ramen du pratar om. (endast passat 3c, ej 3b/bg)

Det kan mycket väl vara så att den är något mindre än en dubbel-din.
                Last edited by dunkel; March 27, 2014, 19:56.

Comment

http://www.pmshopen.se/stereoram-100598/773-0

Comment

Working...
                  X